Ikke fra Danske Bank? Du er også selvfølgelig velkommen til oss! Les om hvordan du kan bli kunde.
- Midten av august:
Du fikk viktig informasjon om overføringen og oppdaterte vilkår fra Danske Bank - Midten av september:
Alle med kredittkort fra Danske Bank fikk oppdaterte vilkår for nye kort - Tidlig november:
Du kan laste ned mobilbanken - Midten av november:
Alle kundene skal etter planen ha mottatt kortene sine - 15. - 17. november:
Velkommen til Nordea!
Kjekt å vite
Fram til flyttingen til Nordea kommer du til å få en del meldinger. Her har vi samlet det viktigste du trenger å vite fra meldingene:
Ja! For det er heldigvis ikke første gang vi i Nordea gjør dette. Vi har både lært hva som fungerer, og hva som kan gå galt. Vi har testet og testet, og skal fortsette å teste, for å gi deg en sikker og silkemyk overgang til oss. Og hvis det skulle oppstå problemer, står vi klar til å løse dem med én gang. Kort sagt: Vi gir ikke oss før alle er trygt over i Nordea.
Her finner du spørsmål og svar
Er du kunde både i Danske Bank og Nordea?
Her har vi satt opp en oversikt med spørsmål og svar som du kanskje lurer på?
Vi har valgt deg, og håper du vil velge oss
I 2023 godkjente myndighetene Nordeas overtakelse av Danske Bank sin personkundevirksomhet, Private Banking-virksomhet og tilhørende fondsporteføljer. Randi Marjamaa er landssjef i Nordea Norge, og er opptatt av at du skal bli godt tatt imot når du kommer til oss. Ta en kikk på hennes velkomsthilsen til deg.
- Et nyttig verktøy som forenkler hverdagen
Nordens mest brukte mobil- og nettbank.
Valgte Nordea: - Jeg følte meg ønsket som kunde
For Mads var det en positiv opplevelse å komme fra Danske Bank til Nordea. Samtalen med rådgiver og totalpakken ble avgjørende for bankbyttet.
– Strakk seg langt for at vi skulle bli fornøyde
Digital, fremtidsrettet, men likevel personlig. Camilla Ackermann sier byttet til Nordea er det enkleste bankbyttet hun har gjort.
– Jeg ble sett og hørt da jeg trengte det mest
Etter et samlivsbrudd fryktet Magnus Sekkelsten at han måtte flytte, men en rådgiver som så det store bildet ble redningen.
– Jeg har ikke hørt om noen som har fått lavere rente
Da siviløkonomen Ingvild skulle bytte bank, hadde hun en rekke spesifikke krav til banken.
Ideen om noe bedre handler om en enklere hverdag, om å være ett steg foran – og om å føle seg hjemme hos oss, uansett hvem du er og hvor du kommer fra. Derfor er vi en totalbank som er i konstant bevegelse fremover, for å hjelpe kundene våre å utvikle økonomien sin. Vi er til for deg og familien din – og samfunnet vårt.
Les mer om noen av våre tilbud
Banken som passer for deg
Uansett hvor du er i livet, har vi et kundekonsept som er tilpasset deg. Enten du er ung student, godt voksen, i etableringsfasen eller forbundsmedlem, skal du alltid få gode betingelser og gode råd.
Nordea Premium
Har du god økonomi kan det kreve litt ekstra oppfølging, og litt andre typer råd og tjenester. Derfor er individuell rådgivning en av de mange fordelene i Premium-konseptet.
Private Banking
Formuesforvaltning er en helt egen øvelse, som krever avansert ekspertise og tett personlig oppfølging. Vi skreddersyr et eget team for nettopp deg, inkludert både juridiske og strategiske tjenester.
Nordeas bærekraftige utvalg
Forskjellen vi kan gjøre ved å velge miljøvennlige løsninger er store. Derfor ønsker vi i Nordea å støtte nettopp deg som velger grønt – både i små og store sammenhenger.
Åpne hus hos Nordea
Vi i Nordea vil gjerne dele vår kompetanse og inviterer jevnlig kundene våre til Åpne hus med forskjellige temaer ulike steder i Norge. De nyttige og hyggelige samlingene har vært en stor suksess.
Din sikkerhet er viktig for oss
Det er dessverre mye svindel om dagen, og svindlerne utnytter ofte endringer som skjer rundt oss i svindelforsøkene sine. Husk at vi aldri vil be deg om å oppgi sensitiv informasjon, slik som BankID- og kortinformasjon, personlig passord og koder, via e-post, SMS eller telefon. Hvis du mottar en henvendelse som du er usikker på om er ekte, kan du ta kontakt med oss på Kundeservice.