Slik avslutter du kundeforholdet i banken

Avslutte kundeforhold

Dette skjemaet kan brukes hvis du kun har konto og kort med tilhørende betalingstjenesr hos oss.

Tips: Ønsker du bare å avslutte et kort eller en konto kan du gjøre det selv i mobilbanken eller i nettbanken. 

Hvis du har et av følgende produkter som du ønsker å avslutte, må du kontakte oss på chat for hjelp, før du bruker dette skjemaet. 

  • Lån
  • BSU-konto
  • VPS-konto
  • First Card
  • Avtale i Nordea Fondene

Alle banktjenester hos oss avsluttes, som BankID i Nordea, brukskonto, vanlig sparekonto, nettbank, mobilbank, bankkort, kredittkort, AvtaleGiro og disposisjonsrett på kontoer.

Fyll inn feltene under og trykk på Send   

Innen ca 2 uker vil du og eventuell medinnehaver motta en SMS med informasjon om hvordan du/dere skal bekrefte avslutning av kundeforholdet med BankID fra Nordea eller annen bank.

Vi trenger mer informasjon hvis du ønsker å overføre midler til en konto i utlandet.
IBAN-nummer og BIC/SWIFT-adresse finnes ofte på nettsiden til banken. Hvis landet ikke bruker IBAN-format, må du oppgi Clearing-kode og BIC/SWIFT.
Vi trenger å vite hvilket land du ønsker å overføre midlene til.
Vi trenger å vite hvilken valuta du ønsker at midlene skal overføres i.