Chat med oss Åpnes i nytt vindu Kundeservice Privat

Sperre bankkort og kredittkort

Har du mistet eller blitt frastjålet bankkort eller kredittkort, må du melde dette til oss umiddelbart.

Sperring av kort gjør du enkelt i Mobilbank-appen eller i Nettbanken.

Slik gjør du

I Mobilbank-appen åpner du menyen og trykker på "Sperre kort". Du kommer da til et skjema hvor du angir hvilke(t) kort du ønsker å sperre. I Nettbanken finner du link til sperreskjemaet på kredittkort-siden. Du finner direktelinken til siden på den røde knappen ovenfor.

Har du flere kort?

Dersom du har flere kort og ikke skal sperre alle, er det fint om kan fortelle hvilket kort sperringen gjelder.

Kredittkort

Du finner kortnummerets fire siste siffer i både Mobilbank-appen og i Nettbanken.

Bankkort

Du finner kontonummeret kortet er knyttet til både i Mobilbank-appen og i Nettbanken.

Tips!

Husk på at når du sperrer et kort vil det også bli sperret i betalingstjenester hvor du har registrert kortet. Dette kan være betalingsapper som Vipps, abonnementstjenester som Netflix eller i nettbutikker som Amazon. Når du får det nye kortet, må du oppdatere kortinformasjonene din på disse stedene.

Sperre bankkort og kredittkort

Kontakt oss umiddelbart dersom du har mistet eller blitt frastjålet bankkort eller kredittkort. Sperring av kort gjør du enkelt i Mobilbank-appen eller i Nettbanken.

Logg inn og sperr kort i Nettbanken Åpnes i nytt vindu