Chat med oss Åpnes i nytt vindu Kundeservice Privat

Finn hjelp om bankkort og kredittkort

Spørsmål og svar om kort

Glemt koden til kortet ditt?

Den 4-sifrede koden til kortene dine kan du se i mobilbanken. Åpne menyen øverst til venstre, gå til Verktøy og velg "Se kort-PIN".

Hvordan overfører jeg fra kredittkortet til min konto?

I nettbanken kan du overføre penger fra kredittkortet til konto i Nordea. Hvis du vil gjøre overføringen i mobilbanken, forutsetter det at du har gjort en tilsvarende overføring i nettbanken tidligere.

Hvordan betaler jeg inn på kredittkortet utenom forfall?

Benytt Kontonummer 6003 06 51459 og KID-nummer for ekstra innbetaling.

Kontonummeret er samme for alle Nordea kredittkort. KID-nummeret er unikt for deg og er det samme for hver innbetaling.

Slik finner du KID-nummeret:

eFaktura: 

  1. Søk opp tidligere innbetalinger i Nettbanken under «Betaling», «eFaktura» og «Behandlede». 
  2. Finn regningen og klikk på dato. Her fremkommer KID-nummeret.

Papirfaktura: 

  1. KID-nummeret finner du på fakturaen du har mottatt fra oss.

Du finner den også i Nettbanken under «Betaling», «Søk betalinger», «Ferdig behandlede betalinger» og «Søk». Finn regningen og klikk på dato. Her fremkommer KID-nummeret.

Jeg har mistet mobilen. Hvordan sikrer jeg kortene mine?

Hvis du har mistet eller blitt frastålet mobil eller klokke med betalingsfunksjon, ber vi deg kontakte vår kundeservice på 232 06001. Vi vil sperre de elektroniske versjonene av Nordea-kortene dine. De fysiske kortene vil fungere som normalt.

Fant du ikke det du lette etter?

Spør Nova - vår digitale medarbeider, hun hjelper deg med enkle bankspørsmål.

Spør Nova