Chat med oss eller spør Nova Kundeservice Privat

Dødsbo

Du har mistet en av dine nærmeste – hva behøver du å gjøre?

Ønsker du å avtale tid til en gjennomgang av praktiske gjøremål i forbindelse med avdødes kunde- og kontoforhold, kan du ringe oss på telefon.

Tiden etter man har mistet noen man står nær kan være utfordrende og vanskelig. Samtidig er det en del praktiske ting man må ta hånd om. Under har vi samlet informasjonen vi tror vil kunne være til hjelp for deg i denne vanskelige tiden. Vi i Nordea hjelper deg med å få oversikt over hva som må gjøres med kundeforholdet hos oss.

Dette må du gjøre for å få oversikt og tilgang til avdødes midler

1. Dette gjør du først

Det anbefales at du først tar kontakt med lokal tingrett for å få råd og informasjon om hva du behøver å gjøre.

Først kontakter du tingretten

2. Dette skjer automatisk

En del banktjenester vil bli automatisk stanset i forbindelse med at banken får beskjed om at en kunde har gått bort.

Banken sperrer automatisk bankkonto

3. Dette kan vi hjelpe deg med

Når vi har mottatt den dokumentasjonen vi trenger hjelper vi deg med det praktiske rundt den avdødes banktjenester.

Vi hjelper deg med det praktiske