Fordelene dine med eFaktura

Enklere betaling

Regninger betales i tide

Full oversikt

Hva er eFaktura?

eFaktura er en digital fakturatjeneste som gjør det enkelt å betale regninger som husleie, strøm, abonnementer og forsikringer. Alle regninger kommer i mobil- og nettbanken minimum syv dager før forfallsdato – ferdig registrert med beløp, kontonummer og KID-nummer. Du kan velge om du vil betale tidligere enn forfallsdato. Det viktigste er at du godkjenner fakturaen med BankID før betalingsfristen, slik at du unngår gebyr.

Visste du at...

Kombinerer du eFaktura med AvtaleGiro, vil regningene dine trekkes automatisk fra kontoen, uten at du trenger å godkjenne dem hver gang.

Slik kommer du i gang med eFaktura

For å motta eFaktura i nett- og mobilbanken må du først gi samtykke.

  1. Logg inn i nett- eller mobilbanken med Nordea ID eller BankID.
  2. Mobilbank: Gå til Betalingsoversikt -> eFaktura. Nettbank: Gå til Betalinger -> eFaktura
  3. Under eFaktura kan du se alle aktive eFakturautstedere.
  4. Nederst på siden finner du eFaktura (Ja takk til alle). Når du gir samtykke til aktiv eFaktura-avtale, får du eFaktura fra alle som tilbyr det. Det betyr at du mottar eFaktura fra leverandøren din allerede fra første regning. Enklere blir det ikke. Du kan slette avtalen når du vil.

Nye eFaktura-varsler kommer i mobilbanken, og kan enkelt administreres via Innstillinger -> Varslinger. Ta kontakt med Kundeservice om du ønsker varsling på e-post.

I nett- og mobilbanken kan du endre beløp, forfallsdato, trekkonto og slette en betaling, hvis du ønsker det. Alle eFakturaer som er behandlet eller slettet, finner du under Betalinger -> eFaktura.

En eFaktura blir sendt til den personen som er registrert som mottaker av fakturaen. Ta kontakt med bedriften som sender fakturaen, hvis du ønsker å endre mottaker.

Ofte stilte spørsmål om eFaktura