Vi vil gjerne vite mer om deg før vi gir deg råd. Jo mer vi vet, desto mer skreddersydde blir rådene vi gir. Vi ønsker å etablere og opprettholde en langvarig relasjon, og derfor stiller vi spørsmål til alle kundene våre.
Noen av spørsmålene stiller vi i imidlertid av andre grunner. Vi jobber aktivt med å beskytte dine økonomiske interesser. Vi har som bank et ansvar for blant annet å bekjempe svindelforsøk, ID-tyveri og økonomisk kriminalitet som hvitvasking og terrorfinansiering. For å opprettholde den tilliten vi har som samfunnsaktør er det avgjørende for oss å ivareta dette ansvaret.
Ved å svare på de spørsmålene vi stiller bidrar du til dette viktige arbeidet.
Hva spør vi om?
Vi vet at de aller fleste kundene våre er ærlige, men for at vi enklere skal kunne avdekke de som ikke er det, ber vi alle kundene våre om å svare på de samme spørsmålene.
Vi stiller derfor spørsmål når du blir kunde i Nordea og underveis i kundeforholdet. Vi spør for eksempel om hvor penger som settes inn på kontoen din, kommer fra, og om overføringer til og fra utlandet.
Identitet og bekreftelse
For å få tilgang til vanlige eller grunnleggende banktjenester må alle kundene våre legitimere seg med gyldige legitimasjonsdokumenter. Les om gyldig legitimasjon
Vær forsiktig
Er du usikker om det er Nordea som har kontaktet deg, kan du kontakte Nordeas kundeservice på +47 23206001 for personkunder og på +47 23206002 for bedriftskunder. La aldri andre bruke bankkontoen din. Sørg for at datamaskinen din er tilstrekkelig beskyttet, og at du er forsiktig når du mottar ukjente e-poster eller blir bedt om å klikke på lenker. Les mer om sikkerhet