Ris, ros og gode ideer

Din mening er viktig for oss. Vi lytter til deg når du vil dele dine erfaringer - både de gode og de dårlige. Kanskje du til og med har konkrete ideer til hva vi bør se på? Skriv til oss her, så hjelper du oss med å lære hvordan vi kan bli bedre.

Klager:

1. Slik klager du

Er du misfornøyd med en konkret sak eller hendelse, så ønsker vi å høre fra deg. Vi gjør alltid vårt ytterste for å løse saken din effektivt og rettferdig. Du kan klage online, per brev eller ved å ringe oss. Vi leser klagene nøye, slik at du får hjelp, og vi kan lære å gjøre ting bedre. 

Du kan klage på tre ulike måter    

  1. Fyll ut skjema og send inn  
  2. Kontakt oss på telefon
        Personkunder +47 23206001
        Bedriftskunder +47 23206002.
  3. Eller send et brev til: 
    Nordea
    Postboks 1166 Sentrum,
    0107 Oslo. 

Klager behandles innen 14 dager.

Hvis du er utsatt for svindel og ønsker å klage kan du reklamere på transaksjonene.

For svindel på konto, les mer her og fyll ut skjema

For svindel på kort, les mer her og fyll ut skjema

2. Klage på svaret

Er du ikke tilfreds med svaret på klagen din, er du alltid velkommen til å kontakte vårt kundeombud. Kundeombudet er ansvarlig for å sikre, at din klage behandles fair og i overensstemmelse med Nordeas standard.

Ta kontakt med kundeombudet:     

  1. Kontakte kundeombudet ved å fyll ut skjemaet   
  2. Eller sende et brev til:
    Nordea
    Kundeombudet
    Postboks 1166 Sentrum,
    0107 Oslo. 

Om du skulle oppleve at klagen ikke kan løses av Nordea, kan du kontakte andre instanser.

Informasjon for bedrifter

For bedrifter vil det normalt være domstolene man må henvende seg til dersom man er misfornøyd med utfallet av en klage mot Nordea. 

Informasjon om domstolene finner du på hjemmesidene til domstoleneÅpnes i nytt vindu.

For en del sakstyper, er det forliksrådet som behandler sivile saker i første instans. Informasjon om forliksrådet finner du på hjemmesidene til politietÅpnes i nytt vindu

Det kan også være mulig å klage til offentlige myndigheter, i så fall må du kontakte det relevante fagorganet for nærmere informasjon.

Trenger du hjelp?

Kontakt oss