Ris, ros og klager

Har du noe på hjertet? Vi vil alltid høre fra deg. På denne siden kan du klage eller sende ris, ros og gode ideer.

Ris, ros og gode ideer

Din mening er viktig for oss. Vi lytter til deg når du vil dele dine erfaringer - både de gode og de dårlige. Kanskje du til og med har konkrete ideer til hva vi bør se på? Skriv til oss her, så hjelper du oss med å lære hvordan vi kan bli bedre.

1. Slik klager du

Er du misfornøyd med noe vi har gjort, så ønsker vi å høre fra deg. Vi gjør alltid vårt ytterste for å løse saken din effektivt og rettferdig. Du kan klage online, per brev eller ved å ringe oss. Vi leser klagene nøye, slik at du får hjelp, og vi kan lære å gjøre ting bedre. 

Du kan klage på tre ulike måter    

  1. Fyll ut skjema og send inn  
  2. Kontakt oss på telefon
        Personkunder 232 06001
        Bedriftskunder 232 06002.
  3. Eller send et brev til: 
    Nordea
    Postboks 1166 Sentrum,
    0107 Oslo. 

Dersom det viser seg at du ikke er fornøyd med svaret du får, er neste mulighet å ta kontakt med kundeombudet.

2. Klage på svaret

Er du ikke tilfreds med svaret på klagen din, er du alltid velkommen til å kontakte vårt kundeombud. Kundeombudet er ansvarlig for å sikre, at din klage behandles fair og i overensstemmelse med Nordeas standard.

Ta kontakt med kundeombudet:     

  1. Kontakte kundeombudet ved å fyll ut skjemaet   
  2. Eller sende et brev til:
    Nordea
    Kundeombudet
    Postboks 1166 Sentrum,
    0107 Oslo. 

Om du skulle oppleve at klagen ikke kan løses av Nordea, kan du kontakte andre instanser.

Informasjon for bedrifter

For bedrifter vil det normalt være domstolene man må henvende seg til dersom man er misfornøyd med utfallet av en klage mot Nordea. 

Informasjon om domstolene finner du på hjemmesidene til domstoleneÅpnes i nytt vindu.

For en del sakstyper, er det forliksrådet som behandler sivile saker i første instans. Informasjon om forliksrådet finner du på hjemmesidene til politietÅpnes i nytt vindu

Det kan også være mulig å klage til offentlige myndigheter, i så fall må du kontakte det relevante fagorganet for nærmere informasjon.