Slik kan du klage

  • Fyll ut skjema og send inn  
  • Eller send et brev til: 
    Nordea
    Postboks 1166 Sentrum,
    0107 Oslo. 

Vi behandler alltid klager så raskt vi kan. Du vil senest høre fra oss innen 14 dager.

Dersom du er kunde i Nordea vil du få svar via nett- og mobilbank.

Hvis du er utsatt for svindel og ønsker å klage, kan du reklamere på transaksjonene her:

Er du ikke tilfreds med svaret på klagen din, er du alltid velkommen til å kontakte vårt kundeombud. 

Slik klager du på svaret fra Nordea

Er du ikke tilfreds med svaret på klagen din, er du alltid velkommen til å kontakte vårt kundeombud. 

Kundeombudet er ansvarlig for å sikre at din klage behandles i overensstemmelse med Nordeas standard.

Slik kontakter du kundeombudet:     

  1. Fyll ut skjemaet og send inn   
  2. Eller send et brev til:
    Nordea
    Kundeombudet
    Postboks 1166 Sentrum
    0107 Oslo. 

Vi behandler alltid klager så raskt vi kan. Du vil senest høre fra oss innen 14 dager.

Dersom du er kunde i Nordea vil du få svar via nett- og mobilbank.

Om du skulle oppleve at klagen ikke kan løses av Nordea, kan disse instansene være aktuelle å kontakte

For bedriftskunder: Videre klagemuligheter

For bedrifter vil det normalt være domstolene man må henvende seg til dersom man er misfornøyd med utfallet av en klage mot Nordea. 

Informasjon om domstolene finner du på hjemmesidene til domstoleneÅpnes i nytt vindu.

For en del sakstyper, er det forliksrådet som behandler sivile saker i første instans. Informasjon om forliksrådet finner du på hjemmesidene til politietÅpnes i nytt vindu

Det kan også være mulig å klage til offentlige myndigheter, i så fall må du kontakte det relevante fagorganet for nærmere informasjon.