Chat med oss eller spør Nova
Nova - Nordeas chatbot

Her finner du hjelp for personkunder

For å tilby deg ekstra service og hjelp kan du chatte med vår «ferske» digitale medarbeider med kunstig intelligens. Hun heter Nova og håndterer chatten på nettsiden vår.

Har du problemer med logg inn-menyen?

Les vår artikkel om hvordan du kan løse problemet.

Sperre kort

Sperring av kort gjør du enkelt i Mobilbank-appen eller i Nettbanken.

Les om sperring av kort

Slik gjør du det

Trenger du hjelp til å bruke våre produkter og tjenester? Se hvordan du f.eks. tar i bruk BankID på mobil eller Mobilbank-appen.

Se hvordan du gjør når du benytter våre tjenester

Spørsmål og svar

Se om du finner svar på ditt spørsmål i våre oversikter over vanlige spørsmål som stilles til Kundeservice.
 

Få svar på dine spørsmål

Tidsfrister for betalinger innland

Se vår oversikt over frister for registrering av betalinger og når betalingen er disponibel på mottakers konto.

Se tidsfrister for betalinger innland

Finn automater og åpningstider

Finn nærmeste minibank og se våre åpningstider. Avtal tid hvis du skal snakke med rådgiver på kontor.

Gå til oversikt

Opprette og avslutte kundeforhold

Hva anses som gyldig legitimasjon og hvordan håndteres et dødsbo? Her finner du svarene.

Se hvordan du oppretter og avslutter kundeforhold

Sikkerhet

Finn ut hvordan du kan beskytte deg mot svindel.

Les om sikkerhet

Avtal møte med en rådgiver

Skal du snakke med en rådgiver kan du benytte deg av videomøte slik at du slipper å gå i banken. Book møte nå.

Noen tips til deg

Se ventetider hos Kundeservice i Mobilbank-appen

Benytter du Mobilbank-appen for iPhone eller Andriod, kan du se ventetid på chat og telefon hos Kundeservice. Kontakter du oss via appen trenger du ikke identifisere deg.  

Enklere for deg som kunde når du ringer oss på 232 06001 

Det er mange som ikke husker kontonummeret sitt. Derfor blir du nå bedt om å taste fødselsnummeret (11 siffer), i stedet for kontonummer, når du ringer kundeservice. Dette bidrar til at vi kan hjelpe deg raskere og mer effektivt.

Adresseendring

Foretas på telefon 232 06001 så fremt du identifiserer deg med kode fra sikkerhetskortet. Alternativt send skriftlig anmodning eller oppsøk et Nordea-kontor, men ring 232 06001 på forhånd for å avtale tid. Nordea Fondene, Nordea Liv, Nordea Finans eller Nordea Markets krever egne anmodninger.

Steder med innskuddsautomat 

Innskuddsautomatene tar i mot NOK og valuta. Søk etter steder med innskuddsautomatÅpnes i nytt vindu

  • Tips: Legg inn by eller kontornavn og huk av for "Innskuddsautomat" i boksen "Vis steder med...".