Woman outside smiling and walking while talking in mobile

Her finner du hjelp for personkunder

Trenger du hjelp? Se om du finner svar på ditt spørsmål nedenfor.

Sperre kort

Har du mistet eller blitt frastjålet ditt bankkort og/eller kredittkort, må du umiddelbart melde dette til oss på telefon .

Les mer

Slik gjør du det

Trenger du hjelp til å bruke våre produkter og tjenester? Se hvordan du f.eks. tar i bruk BankID på mobil eller Mobilbank-appen.

Les mer

Spørsmål og svar

Se om du finner svar på ditt spørsmål i våre oversikter over vanlige spørsmål som stilles til Kundeservice.
 

Les mer

Tidsfrister for betalinger innland

Se vår oversikt over frister for registrering av betalinger og når betalingen er disponibel på mottakers konto.

Les mer

Finn automater og åpningstider

Finn nærmeste minibank og se våre åpningstider. Avtal tid hvis du skal snakke med rådgiver på kontor.

Les mer

Opprette og avslutte kundeforhold

Hva anses som gyldig legitimasjon og hvordan håndteres et dødsbo? Her finner du svarene.

Les mer

Sikkerhet

Finn ut hvordan du kan beskytte deg mot svindel.

Les mer

Avtal møte med en rådgiver

Skal du snakke med en rådgiver kan du benytte deg av videomøte slik at du slipper å gå i banken. Book møte nå.

Les mer og book et møte nå

Noen tips til deg

Se ventetider hos Kundeservice i Mobilbank-appen

Benytter du Mobilbank-appen for iPhone eller Andriod, kan du se ventetid på chat og telefon hos Kundeservice. Kontakter du oss via appen trenger du ikke identifisere deg.  

Enklere for deg som kunde når du ringer oss på 232 06001 

Det er mange som ikke husker kontonummeret sitt. Derfor blir du nå bedt om å taste fødselsnummeret (11 siffer), i stedet for kontonummer, når du ringer kundeservice. Dette bidrar til at vi kan hjelpe deg raskere og mer effektivt.

Adresseendring

Foretas på telefon 232 06001 så fremt du identifiserer deg med kode fra sikkerhetskortet. Alternativt send skriftlig anmodning eller oppsøk et Nordea-kontor, men ring 232 06001 på forhånd for å avtale tid. Nordea Fondene, Nordea Liv, Nordea Finans eller Nordea Markets krever egne anmodninger.

Steder med innskuddsautomat 

Innskuddsautomatene tar i mot NOK og valuta. Søk etter steder med innskuddsautomatÅpnes i nytt vindu

  • Tips: Legg inn by eller kontornavn og huk av for "Innskuddsautomat" i boksen "Vis steder med...".
Bestill nytt personlig passord til BankID eller Basistjenesten

Vi besvarer henvendelsen din i løpet av noen minutter. Har du ikke fått svar innen 15 minutter, vennligst ta kontakt med Kundeservice Privat på telefon 232 06001.

Vi sender passord på sms eller e-post hvis informasjon stemmer med det du har registrert hos oss tidligere, ellers i brev.
Vi sender passord på sms eller e-post hvis informasjon stemmer med det du har registrert hos oss tidligere, ellers i brev.

Dersom du ikke oppgir mobiltelefon eller e-postadresse, vil nytt passord bli sendt som brev.