BankID

BankID er en sikker og enkel identifisering på nett, og kan brukes til innlogging på tvers av banker og offentlige tjenester.

Nordea ID - vår app for BankID

Nordea ID er vår app for BankID og brukes i stedet for kodebrikken og BankID på mobil. Nordea ID kan benyttes alle steder du trenger BankID – også utenfor Nordea. 

Den er rask, sikker og enkel å bruke og du kan selv velge mellom å bruke kode, fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning. 

BankID er personlig

Oppgi aldri PIN-koden eller sikkerhetskode fra kodebrikken til venner, familie, kollegaer, bedrifter, offentlig myndighet eller andre som sier at de trenger den.

BankID er personlig og offentlig myndighet, banker og andre anerkjente selskaper vil aldri be deg om å oppgi personlige opplysninger som PIN-koden til kodebrikken din.

Gyldighet på BankID

Din BankID er normalt gyldig i to år. Det kan skje endringer og oppgraderinger i løsningen som kan tvinge frem fornying på et tidligere tidspunkt. BankID blir automatisk fornyet av banken ved bruk. Banken varsler deg 42 dager før BankID må fornyes.

Sperret BankID eller glemt BankID

BankID kan være sperret av flere årsaker.

  • Dersom du får en feilmelding om at vi ikke klarte å finne din BankID, har vi sannsynligvis feil kontaktinformasjon registrert. I mobilbanken kan du oppdatere dette under "Profil"
  • Hvis du har tastet feil passord for mange ganger kan du bruke vår selvbetjeningsløsning for glemt passord - gå til Glemt BankID passordÅpnes i nytt vindu
  • Dersom din BankID er sperret av andre årsaker eller du har behov for å sperre BankID hjelper vi deg på chat eller telefon 232 06001 
Priser for BankID 
SpesifikasjonKodebrikkeNordea IDBankID på mobil
Etableringkr 0,00
kr 0,00kr 0,00
Per transaksjonkr 0,00kr 0,00kr 0,00*
Kodebrikke ved rebestillingkr 400,00

*)Sjekk evt. kostnader hos din mobiloperatør.

Skal du bestille BankID?

Har du allerede BankID med kodebrikke, aktiverer du BankID på mobil i nettbanken, ingen bestilling er nødvendig.

Ring Kundeservice 232 06001 Åpnes i nytt vindu