
BankID
BankID er en sikker og enkel måte å identifisere seg på nett. Bruk BankID til innlogging, netthandel og signering av dokumenter.
1. Kontakt oss for bestilling
For å få BankID må du ha norsk fødselsnummer og gyldig pass eller norsk nasjonalt ID-kort.
Bestill BankID gjennom chat, eller ring oss på 232 06001.
2. Vis frem legitimasjon (ID)
Legitimering på bankkontor
Ta med gyldig legitimasjon, så fikser vi resten.
... eller legitimering hos Posten
- Ta med hentebrevet du mottar fra oss + legitimasjon
- Vis frem ID og hent ut kodebrikken din.
- Signer og returner skjemaet som kommer sammen med kodebrikken mens du er hos Posten.
3. SMS når alt er klart
Etter noen dager vil du motta en SMS fra oss om at din BankID er aktivert og klar til bruk.
Husk å aktivere Nordea IDNordea ID er vår app for BankID, og er et trygt og enkelt alternativ til kodebrikken.
BankID på mobil fases ut
Høsten 2022 startet utfasingen av BankID på mobil. BankID på mobil vil fortsatt fungere en stund fremover, men nå er det ikke lenger mulig med nye aktiveringer. Erstatningen vår er appen Nordea ID.