Viktig å huske på

  • Skal du bruke Nordea ID som BankID, må du ha bestilt BankID gjennom oss.
  • Har du ikke BankID, kan du fortsatt bruke Nordea ID til betalinger og innlogging i nett- og mobilbanken.

Kom i gang med Nordea ID

2. Aktiver med BankID fra Nordea

Har du BankID fra en annen bank?
Da kan du ikke bruke Nordea ID. Bruk app-løsningen til banken som du fikk BankID fra eller bestill BankID fra NordeaÅpnes i nytt vindu.

Under 13 år eller bruker ikke BankID?
Da må du ringe oss på 232 06001, så hjelper vi deg med aktiveringen.

3. Ferdig og klar til bruk

Nå er Nordea ID klar for å brukes til innlogging, signering og netthandel.

Husk disse Nordea ID-triksene:

  • Aktiver FaceID eller fingeravtrykk for superrask innlogging

  • Tillatt push-varslinger for å gjøre bruken av appen smidigere.

  • Velg Nordea ID som signeringsmetode under "Profil" i mobilbanken.

Slik bruker du Nordea ID

1. Velg Nordea ID når du trenger BankID

Når du er i et BankID-innloggingsvindu, velg BankID -> BankID med app -> Nordea ID

Hvis ikke Nordea ID kommer opp i det siste steget, kan du klikke på Velg annen BankID.

2. Bekreft at du er du

Åpne appen og identifiser deg enkelt med ansikt, fingeravtrykk eller PIN-kode. 

3. Gå tilbake til nettsiden eller appen du startet i

Nå kan du fortsette der du slapp og skrive inn ditt personlige BankID-passord.

Husk:
Bruker du Nordea ID i nett- og mobilbanken vår slipper du å skrive inn personlig passord.

 

Vanlige spørsmål om Nordea ID

Lurer du på noe annet om BankID?

På våre hjelpesider finner du flere vanlige spørsmål og svar om BankID.

Gå til våre hjelpesider