- Tidsfrister for innlandsbetalinger
Her kan du se tidsfrister for betaling innland
- Utbetalinger fra NAV
Hvis du venter på penger fra NAV, kan du sjekke status for din utbetaling på nav.no under "Ditt NAV".
På NAVs nettsider finner du også oversikt over utbetalingsdatoer for ulike ytelser, se nav.noÅpnes i nytt vindu
- Umiddelbar regningsbetaling
Logg inn i nettbanken og velg Betalinger i toppmenyen og deretter Betalingsinnstillinger. Du kommer automatisk til den gamle nettbanken og under «Velg betalingstidspunkt» velger du «Betalingene utføres umiddelbart». Når mottaker har konto i Nordea vil beløpet umiddelbart være disponibelt på kontoen. Betalinger til andre banker må være bekreftet før kl. 14.00 for at beløpet skal være disponibelt samme dag. Husk å lagre innstillinger.
- Betaling som krever «ytterligere godkjenning»
Enkelte betalinger krever av sikkerhetshensyn en ekstra bekreftelse på SMS. SMS blir sendt til mobilnummeret vi har registrert i våre system, så husk å holde kontaktinformasjonen oppdatert i nettbanken eller mobilbanken til enhver tid. Kontaktinformasjon oppdateres i nettbanken ved å trykke på navnet ditt øverst i høyre hjørne og deretter på «Profil», eller ved å trykke på «Profil» i mobilbanken.
NB! Dersom du oppdager at det ligger feil mobilnummer registrert eller du har utenlandsk mobilabonnement, må du kontakte kundeservice for å få gjennomført betalingen.
Slik gjør du det når du får tilsendt SMS:
1. Sjekk at opplysningen i SMSen er riktige
2. Svar «JA» dersom opplysningene er riktige eller «NEI» dersom opplysningene er feil eller betalingen er ukjent
3. Har du svart «JA» kan du nå bekrefte betalingen i nettbanken eller mobilbanken
4. Har du svar «NEI» blir betalingen slettet
- Kvittering for betaling i mobilbanken
Slik finner du kvittering i mobilbanken:
- Velg aktuell konto og betalingen som du har gjennomført. Øverst på siden fremkommer knappen "Kvittering".
- Når du har åpnet kvitteringen kan du trykke på ikonet øverst til høyre og sende kvitteringen som pdf dit du ønsker.
- Bensinstasjoner - reservasjon på konto
Når du fyller drivstoff legger bensinstasjonen/selskapet inn en reservasjon på kontoen din. Beløpet som reserveres er normalt 1500 kroner, eller det du har disponibelt hvis lavere saldo. Når du er ferdig med å fylle drivstoff blir reservasjonen slettet og den reelle summen du fylte for blir belastet kontoen. På denne måten sikrer bensinstasjonen at de får betalt og du unngår overtrekk på kontoen fordi du har fylt for mer enn hva du har dekning for.
- Trygg bilhandel
Les mer om hvordan du gjør en trygg bilhandel
- Google Pay - kom i gang
Slik kommer du i gang - legge til kort i Google Pay
- Apple Pay - kom i gang
Slik kommer du i gang - legge til kort i Apple Pay
- Nordea Wallet - kom i gang
Slik kommer du i gang med Nordea Wallet
- Garmin Pay - kom i gang
Slik kommer du i gang med Garmin Pay
- Fitbit Pay - kom i gang
Slik kommer du i gang med Fitbit Pay
- Hjelpe andre med å betale regninger
Har du foreldre som trenger hjelp fordi de ikke bruker nettbank eller mobilbank og BankID? Eller ønsker du å hjelpe en i familien som er syk i en periode? Det er flere måter å løse det på avhengig av om den du skal hjelpe er i stand til å ivareta sine egne økonomiske interesser eller ikke. Les om hvordan du kan hjelpe andre