- Last ned mobilbanken
Du kan laste ned mobilbanken i App Store eller Google Play. Søk på Nordea Mobile Norge og last den ned. Du må ha nettbankavtale for å få tilgang til mobilbanken.
Hvis du ikke finner appen i app-butikken, kan det være fordi telefonen din ikke støtter appen. Av sikkerhetsmessige grunner krever appen iOS 11 eller nyere eller Android 5.0 eller nyere. Hvis mobiltelefonen din ikke støtter dette, kan du dessverre ikke bruke mobilbanken. Da anbefaler vi nettbanken.
- Teste mobilbanken
Når du har lastet den ned kan du trykke på Meny og Prøv appen i demomodus for å komme inn på en demo. Der kan du teste den uten å bruke dine egne opplysninger.
- Endre oppsett på Oversikt-siden
Rull ned og trykk på pennen – da finner du alternativene for hver del: Kontoer og kort, Snarveier, Sparing og investering samt Lån og Kreditt. Trykk for eksempel på Snarveier og velg det innholdet som passer deg best.
- Språk i mobilbanken
Du kan velge mellom norsk og engelsk på både Android og iPhone. Språk velges under menyvalget Profil. Se Appinnstillinger og deretter Språk.
- Oppdatere min kontaktinformasjon i mobilbanken
Under Profil og Min kontaktinformasjon kan du endre mobilnummer og e-postadressen vi bruker for å kontakte deg. For varsling om eFaktura ber vi deg oppdatere kontaktinformasjonen under Betaling i nettbanken.
- Varslingsinnstilling i mobilbanken
Du kan slå på varslinger under Profil og der velger du hvilke varslinger du vil motta.
Du kan velge blant:
- Beskjed om at rådgiver er klar til å chatte
- Varsel om betalinger som mislykkes, med unntak av AvtaleGiro
- Beskjed om melding fra rådgiver
- Informasjon om nye kortkjøp
- Varsel om ny eFaktura til betaling
- Dokumenter
Dokumenter finner du under Profil i mobilbanken og under navnet ditt øverst til høyre i nettbanken. I Dokumenter kan du se blant annet kontoutskrifter, årsoppgaver og renteendringsbrev, samt avtaler til signering med BankID.
- Legge til produkter jeg har i andre banker i mobilbanken
Du kan legge til produkter du har i andre banker under Profil og Appinnstillinger. Velg Få tilgang til andre banker og aktører. Stadig flere banker blir tilgjengelige.
- Se produkter jeg har i andre banker
Du får tilgang til alle produktene fra Oversikt-siden ved å trykke på Vis alle. Under Kontoer og kort kan du trykke på kontonummer, kort eller beholdninger i andre banker og vise detaljerte opplysninger.
- Logge inn med FaceID og TouchID på iPad
Du kan logge inn i mobilbanken med både FaceID og TouchID på iPad.
- Mobilbank for deg under 18 år eller som ikke har BankID
Med Nordea ID som er Nordeas alternativ til BankID, kan unge under 18 år eller de som ikke har BankID få en begrenset tilgang til mobilbanken.
- Basistjenesten og mobilbanken
Alle tidligere brukere av Basistjenesten har nå tilgang til en forenklet versjon av mobilbanken. For å få tilgang til mobilbanken kan du bruke Nordea ID til å logge inn og sette opp en firesifret kode og fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning.