- Hvorfor har jeg fått dobbelt opp med kort?
Du har fått ett nytt kort for hvert kort du hadde i Danske Bank. Det vil si at hvis du hadde ett kort i Nordea og ett i Danske Bank, har du fått to kort i Nordea etter at kundeforholdet ditt er overført.
- Hvorfor har jeg fått dobbelt opp med kontoer?
Du har fått en konto for hver konto du hadde i Danske Bank. Hvis du hadde en konto i Nordea og en i Danske Bank, har du altså fått to separate kontoer.
- Har jeg samme PIN-koden som jeg hadde i Danske Bank?
Hadde du allerede et kort i Nordea, har du samme PIN-kode på de nye kortene dine. Hadde du ikke kort i Nordea, beholdt du PIN-koden du hadde på Danske Bank-kortet ditt.
Hadde du ulike PIN-koder på bank- og kredittkort i Danske Bank, fikk du PIN-koden på bankkortet på begge kortene i Nordea.
- Kan jeg velge hvilken eksisterende Nordea-konto midlene mine skal overføres til?
Dette trenger du ikke å gjøre nå. Alle kontoene du har i Danske Bank blir overført til Nordea, uavhengig av kontoene du har i Nordea fra før. Det vil si at pengene på kontoene dine i Danske Bank ikke overføres til en av dine eksisterende Nordea-kontoer. Du kan selv overføre mellom kontoer etter kontoene dine er overført.
- Jeg ser jeg hadde dårligere betingelser i Danske Bank, fikk jeg automatisk bedre betingelser ved flyttingen?
Du tok stort sett med deg de betingelsene du hadde i Danske Bank. Det vil imidlertid være noen endringer, og du finner mer informasjon om endringene i brevet du skal ha fått fra Danske Bank.
- Jeg hadde bedre betingelser på kontoene mine i Danske Bank, ble disse endret på mine Nordea-kontoer?
Du tok stort sett med deg de betingelsene du hadde i Danske Bank. Det vil imidlertid være noen endringer, og du finner mer informasjon om endringene i brevet du skal ha fått fra Danske Bank.
- Jeg hadde BankID hos Danske Bank, men bruker dere aktivt. Ble denne flyttet?
BankID-en din fortsetter å fungere som før nå som du har blitt Nordea-kunde. Etterhvert må du bestille ny BankID fra Nordea. Du vil få en melding i Nordeas nett- og mobilbank når det er på tide å bestille. Inntil da trenger du ikke å gjøre noe.
Husk at vi vil aldri sende deg lenke til innloggingssider eller be deg om å oppgi sensitiv informasjon som BankID- og kortdetaljer eller personlige passord og koder.