Enkelt å bytte bank
– Mange tror ikke det er så mye å hente og orker ikke bytte bank fordi de synes det er mye styr. Jeg har byttet bank flere ganger og følger det som passer for oss der vi er i livet, sier Camilla på spørsmål om hvorfor hun og mannen er kunder i Nordea.
I Schibsteds bankundersøkelse svarer nesten én av fire at det er lite å hente på å bytte bank. Totalt svarer 39 prosent at det er krevende å bytte.
Camilla forteller at hun opplevde det helt motsatte da hun ble Nordea-kunde.
– Rådgiverne gjorde alt de kunne for at det skulle gå enkelt og smertefritt. Jeg ble veldig godt fulgt opp og kan si at dette var det enkleste og et av de bedre bankbyttene jeg har hatt.
Betaler alt med mobilen
For Camilla er det også en stor fordel at Nordea har fleksible betalingsløsninger i hverdagen. Selv bruker hun Apple Pay daglig, men banken tilbyr også Samsung Pay og Google Pay.
– Jeg glemmer ofte kortene, så jeg synes det er veldig enkelt og effektivt å kunne betale alt med mobilen, sier hun.
Camilla, som er fra Trondheim og jobber på NTNU, har tidligere vært kunde hos banker med sterke røtter i regionen.