- Virker BankID-en min nå som jeg har flyttet til Nordea?
BankID-en din fungerer som normalt etter at du nå har blitt Nordea-kunde. Etterhvert må du bestille ny BankID fra Nordea. Du vil få en melding i Nordeas nett- og mobilbank når det er på tide å bestille. Inntil da trenger du ikke å gjøre noe.
- Vil kodebrikken min fortsatt virke etter jeg har flyttet til Nordea?
Ja, kodebrikken din fra Danske Bank vil fortsatt virke etter at du er flyttet til Nordea, men du vil etter hvert få ny kodebrikke fra oss. Du kan fortsette å bruke kodebrikke i Nordea hvis du vil, og du får hjelp hvis du trenger det.
- Hvem skal jeg kontakte hvis jeg får problemer med BankID?
Hvis du får problemer med BankID, må du kontakte banken du først fikk BankID fra. Hvis du har problemer med BankID fra Nordea, kan du kontakte kundeservice.
Merk! Har du fått melding i nett- eller mobilbanken om å gjennomføre bestilling av ny BankID og har spørsmål, kan du ringe oss på 23206067.
- Bør jeg å laste ned Nordea ID?
Nordea ID er kun nødvendig for mindreårige som brukte Lommepenger i Danske Bank og som ikke hadde BankID i Danske Bank. Hvis dette gjaldt deg, skal du ha mottatt informasjon fra oss om dette. Ellers kan du fortsette å bruke BankID-appen som før. Du vil etter hvert bli bedt om å opprette ny BankID fra Nordea, men inntil da trenger du ikke å gjøre noe.
- Jeg og/eller barnet har ikke BankID og må bestille ny, hva gjør jeg?
Har du ikke BankID fra Danske Bank, må du kontakte oss på chat eller telefon for å bestille ny.
Husk at du må ha følgende for å kunne bestille BankID:
- Norsk fødselsnummer og folkeregistrert adresse
- Gyldig pass med signatur eller norsk nasjonalt ID-kort
- Fylt 13 år
Har du BankID fra Danske Bank, kan du fortsette å bruke den. Etterhvert må du bestille ny når du får melding fra oss.