- Jeg vil ikke ha nye kort fra Nordea, hva gjør jeg?
Du kan enkelt avslutte kortet selv i nett- eller mobilbank. Trykk på kortet du ønsker å avslutte og velg "Sperre eller avslutte".
Har kortet status «På vei», må du fylle ut dette skjemaet for å avslutte:
https://www.nordea.no/privat/kundeservice/slik-gjor-du/avslutte-kort.htmlÅpnes i nytt vindu
- Hva er PIN-koden på det nye kortet mitt fra Nordea?
PIN-koden finner du i mobilbanken. Du har samme PIN-kode som på Danske Bank-kortet ditt. Hvis du har et Nordea-kort fra før, bruker du PIN-koden fra det kortet.
- Fikk jeg samme beløpsgrense på kortet mitt i Nordea som jeg hadde i Danske Bank?
Beløpsgrensen kommer an på typen kort du har fått. Hvis du vil ha lavere beløpsgrense, kan du endre dette selv i nett- og mobilbanken. Les mer om beløpsgrenser.
- Hvor mye koster det å ha bankkort i Nordea?
Min dagligbank koster 25 kroner i måneden og inneholder ett kort. Dersom du ønsker et ekstra bankkort er prisen for dette 25 kroner i måneden. Studenter, mindreårige eller Premium Next-kunder betaler ikke månedspris for hverken Min dagligbank eller ekstrakort. Min dagligbank er satt sammen av produkter og tjenester som gir deg en enklere, mer oversiktlig og tryggere bankhverdag. Her finner du mer informasjon om Min dagligbank.
- Må jeg selv endre kortnummer på betalingstjenester og apper?
Ja, det må du gjøre når du får nye kort fra Nordea.
- Jeg har ikke fått kort fra Nordea, hva gjør jeg?
Har du ikke mottatt kort, har det mest sannsynlig kommet i retur til oss. Dette gjør du:
- Logg deg inn i mobilbanken, og gå til Kontoer og kort. Se om kort er "På vei".
- Hvis ja, kan du aktivere det i Apple Pay, Google Pay eller Samsung Pay og betale med mobilen din.
Slik legger du til kort i Apple Pay og slik legger du til kort i Google Pay.
Det er viktig at vi har oppdatert adresse på deg. Så neste du må gjøre er:
- Sjekk om du har fått en melding fra oss der vi ber deg sende riktig adresse.
- Inne i mobilbanken, gå til Hjelp og skroll ned til Mine meldinger og chathistorikk.
- Svar på meldingen.
Har du ikke fått melding fra oss, og det er ingen kort på vei, kan du bestille nytt i mobilbanken.
- Hvordan aktiverer jeg det nye kortet mitt fra Nordea?
Kortet aktiveres når du bruker det for første gang sammen med PIN-koden i butikk/minibank eller ved netthandel som krever BankID.
PIN-koden finner du i mobilbanken.
Har du ikke kortet med deg, kan du fortsatt aktivere det i Apple Pay, Google Pay eller Samsung Pay og betale med mobilen din.
- Hva gjør jeg med det gamle kortet mitt fra Danske Bank?
Etter at du har begynt å bruke det nye kortet fra Nordea, kan du klippe kortet fra Danske Bank i to, og kaste det i restavfallet.
- Jeg hadde ekstra informasjon på kortet mitt fra Danske Bank, for eksempel «felleskonto». Det er borte på Nordea-kortet. Hvorfor det?
Vi har bare mulighet til å ha navn på kortet. Annen tekst som stod på kortet hos Danske Bank har derfor ikke blitt overført.
- Hvordan kan jeg se hvilket kort som hører til hvilken konto?
- Mobilbank: Trykk inn på kortet ditt og «Detaljer». Der vil du få opp kontonummer og kontonavn på kontoen kortet er knyttet til.
- Nettbank: Trykk inn på kortet ditt, så får du opp kontonummer og kontonavn på kontoen kortet er knyttet til i feltet til høyre.
- Jeg har fått et annet kort enn jeg burde, hva gjør jeg?
Hvis du bør få et annet kort enn det du mottok, kan du søke om det i mobilbanken når du blir kunde hos oss.
- Jeg vil avslutte konto, kort eller hele kundeforholdet, hva gjør jeg?
- For å avslutte konto går du inn på kontoen i nett- eller mobilbanken og velger "Avslutt konto".
- For å avslutte kort bruker du dette skjemaet:
https://www.nordea.no/privat/kundeservice/slik-gjor-du/avslutte-kort.htmlÅpnes i nytt vindu
- For å avslutte hele kundeforholdet ditt bruker du dette skjemaet:
https://www.nordea.no/privat/kundeservice/slik-gjor-du/avslutte-kundeforhold.htmlÅpnes i nytt vindu