Chat med oss Åpnes i nytt vindu Kundeservice Privat
Frostrøyk over innsjø

Aktuell informasjon om koronavirus og din bankhverdag

Her finner du som personkunde svar på aktuelle spørsmål i forbindelse med den pågående koronasituasjonen. Du vil fortsatt kunne bruke nett- og mobilbank som før og styre økonomien din hjemmefra. I tillegg finner du informasjon om hvordan du kan søke avdragsfrihet på boliglånet ditt, samt gode råd om reiseforsikring og hvordan du bør forholde deg til sparingen din.
Siste oppdatering 31. mars.

Trenger du advokathjelp?

Alle våre kunder har nå mulighet til en gratis samtale med advokat, og får rabatterte priser på advokattjenester hos Legal24.

Trenger du avdragsfrihet på boliglånet ditt?

Vi er her for å støtte kundene våre gjennom både gode og dårlige tider. Koronaviruset har spredd seg raskt og påvirker hele samfunnet vårt. For å hjelpe deg som er berørt av korona-situasjonen, er det nå mulig å søke om inntil 6 måneders avdragsfrihet på boliglånet ditt. 

Trenger du avdragsfrihet på billånet ditt?

Har du billån fra Nordea Finans kan du nå søke om avdragsfrihet ved å sende en e-post med følgende opplysninger:

  • Fullt navn og fødselsdato
  • Avtalenummer og/eller kjennemerke på bil
  • Antall måneder avdragsfrihet samt en kort begrunnelse for ønsket utsettelse
  • Ved godkjent søknad tilbyr vi inntil 6 mnd avdragsutsettelse for privatkunder. 

Vi gjør oppmerksom på at vi har stor pågang og at det vil være noe lenger ventetid enn normalt.

Hva gjør jeg med sparingen min i urolige tider?

Uroen for spredning av koronaviruset og hvordan dette påvirker omgivelsene, har ført til uro i finansmarkedet den siste tiden. Få råd og veiledning og hold deg oppdatert om situasjonen i markedet. 

Webinar: Aksje- og rentemarkedet - hva skjer og hvor er vi på vei?

Torsdag 2. april kl 11.00-11.45
Investeringsdirektør i Nordea Liv, Leif-Rune H. Rein, og renteforvalter Lars Løtvedt i Nordea Asset Management gir deg en oppdatering.

Betal kontaktløst med mobiltelefonen eller kortet ditt

Helsedirektoratet oppfordrer til bruk av kontaktløs betaling for å begrense smitte når du handler. Hold bankkortet ditt inntil terminaler og du slipper å taste koden din for beløp under 500 kr.

Har du et bank- eller kredittkort fra oss kan du i tillegg bruke mobiltelefonen din istedenfor kortet ditt. Da slipper du å trykke på terminalen i det hele tatt. Det er nemlig ikke beløpsgrense på mobilbetaling.

Finn hjelp til de mest stilte spørsmålene

Det er mange som ønsker å komme i kontakt med oss på telefon. På våre kundeservicesider finner du de mest stilte spørsmålene. I tillegg finner du flere skjemaer der du kan løse bestillinger og avbestillinger enkelt selv.

Reiseforsikringen i ditt kredittkort dekker avbestilling

Reiseforsikringen i kredittkortene våre (privat- og bedriftskort) dekker avbestilling som følge av oppstått sykdom/ulykke etter at reisen er bestilt.

Melde skade for Låneforsikring og Betalingsforsikring i forbindelse med Covid-19

Her finner du informasjon om hvordan du melder din forsikringssak for følgende produkter: 

  • Låneforsikring for forbrukslån
  • Betalingsforsikring for boliglån 
  • Betalingsforsikring for bil-, MC- og caravanlån (gjelder kunder som har kjøpt forsikring etter 1. november 2019) 

Vi anbefaler også at du ser over vilkårene for mer informasjon om hvordan forsikringen kan hjelpe deg ved arbeidsledighet/permittering.

Koronaviruset: løpende informasjon om banktjenester

Vi følger anbefalingene fra Folkehelseinstituttet og gjør det vi kan for å begrense spredningen av viruset. Vi har derfor innført en rekke anbefalinger og nye rutiner for å beskytte kundene og medarbeiderne våre.

Ta den digitale veien til banken

Mobilbank og nettbank

I mobilbanken og i nettbanken kan du enkelt håndtere mange av dine bankbehov på egen hånd - store eller små. Du kan kjøpe og selge fond og aksjer, sjekke PIN-koden på kortet, se saldoen,  betale regninger og kontakte oss.

Videomøte

Hvis du har et planlagt møte med rådgiveren din, anbefaler vi at vi tar det eksternt i stedet for at du kommer inn på kontoret. Alt du trenger er telefonen din og datamaskinen / nettbrettet. Kontakt rådgiveren du har bestilt møtet med. 

Kontakt oss via Digital postkasse og chat

Vi opplever for tiden pågang på telefonen, derfor minner vi om at du også kan sende oss en sikker melding i Digital postkasse i nett- eller mobilbank eller kontakte oss på chat.

Møte med rådgiver

Vil du snakke med en av våre rådgivere anbefaler vi deg til å booke video- eller telefonmøter. Her kan du avtale møte når det passer deg. 

Dersom du har en avtale om et fysisk møte oppfordrer vi deg til å følge de generelle anbefalingene fra helsemyndighetene, og utsette møtet om du:

  • De siste 14 dagene har vært på reise
  • Har vært i nær kontakt med en person som er smittet av koronaviruset, eller
  • Føler deg dårlig og har symptomer på forkjølelse eller influensa

La oss sammen gjøre vårt beste for å ta vare på hverandre. 

Tusen takk for forståelsen.

Koronaviruset: Vi holder deg oppdatert

Følg de siste oppdateringene fra våre økonomer om dine rettigheter, situasjonen vi står i og siste nytt fra markedet.