Hvordan bytte bank
Følg disse enkle stegene for å bytte til oss
1. Bli kunde
- Registrer deg som kundeÅpnes i nytt vindu med brukskonto og bankkort ved å benytte din BankID fra nåværende bank.
- Ønsker du å flytte eksisterende boliglån eller annen gjeld fra en annen bank og til oss, kan du søke om boliglån herÅpnes i nytt vindu.
2. Last ned mobilbanken og bestill ny BankID
- Når du blir kunde hos oss får du nettbank automatisk. Nettbankavtalen gir deg også tilgang til mobilbanken som du kan laste ned herÅpnes i nytt vindu.
For å ikke risikere å stå uten BankID, anbefaler vi at du oppretter BankID-avtale hos oss med en gang. Du kan bestille BankID fra Nordea ved å chatte med oss. Les mer om hvordan du kommer i gang med BankID fra Nordea herÅpnes i nytt vindu.
3. Overfør innskudd
Overfør innskudd fra nåværende bank til dine nye kontoer hos oss.
- Har du BSU-konto, kan du flytte den til oss ved å fylle ut skjema. Flytt BSU til ossÅpnes i nytt vindu.
- Har du Aksjesparekonto (ASK), må du først opprette ASK i nettbanken. Deretter fyller du ut flytt ASK-skjema. Les mer om flytting av ASKÅpnes i nytt vindu
4. Administrere e-faktura og AvtaleGiro
Eksisterende e-fakturaer vil automatisk dukke opp i nettbanken hos oss. Du flytter enkelt AvtaleGiroer fra andre banker i nettbanken:
- Gå til «Betalinger», velg «AvtaleGiro» og velg så «Flytt AvtaleGiro»
- Velg kontoen i Nordea du ønsker at avtalen skal trekkes fra
- Logg inn med BankID, huk av for de avtalegiroene du ønsker å flytte og klikk "Flytt avtaler"
5. Opplyse om ny lønnskonto
Gi beskjed til arbeidsgiver, NAV eller andre om det nye kontonummeret ditt i Nordea slik at lønnen din kommer på riktig konto. Les mer om hvordan du får lønnen på riktig konto herÅpnes i nytt vindu.
Husk å oppdatere Apper og nettjenester du bruker med ny betalingsinformasjon.