Mitt Nordea – svar på alt du lurer på

Kjære kunde og velkommen til Nordea! Husk å laste ned mobilbanken hvis du ikke allerede har gjort det, og kom i gang med Apple Pay og Google Pay. Her på Mitt Nordea finner du alt du måtte lure på, og er det noe som mangler, så vil vi gjerne høre fra deg. Vi gleder oss til fortsettelsen!

Aktuelt nå

Trenger du hjelp med mobilbank og nettbank?

Her finner du en samlet oversikt over ulike spørsmål og svar med guider og videoer som hjelper deg i gang.

Her finner du spørsmål og svar

Hva blir nytt for deg i Nordea?

  • Kontonummer: Du har fått nye kontonumre i Nordea som erstatter alle kontoene du hadde i Nordea Direct. 
  • Lån: Har du boliglån eller forbrukslån har du fått nytt kontonummer for lånet ditt. Merk at da vi flyttet lånet ditt, flyttet vi også påløpte renter siden sist du betalte ned på lånet. Nedbetalingsplanen for boliglån blir først synlig i Nordeas nett- og mobilbank ved neste termintrekk etter at lånet er flyttet. 
  • Kort: Har du hatt kort i både Nordea og Nordea Direct, bruker du PIN-koden fra Nordea. Hadde du kun kort fra Nordea Direct, har du beholdt den samme PIN-koden. PIN-koden finner du i Nordeas nett- og mobilbank. 
  • Kodebrikke og BankID: Har du kun kodebrikke fra Nordea Direct, vil du få erstattet denne med ny løsning fra Nordea. Har du BankID fra Nordea Direct vil denne fungere videre. På et senere tidspunkt vil denne bli erstattet med BankID fra Nordea og du vil motta mer informasjon i god tid før endringer skjer.   

Har du husket dette?

  1. Gi beskjed om nytt kontonummer til arbeidsgiver og de du kan forvente innbetalinger fra, for eksempel NAV og Skatteetaten.  
  2. Oppdater apper og betalingstjenester med ny betalingsinformasjon, for eksempel Vipps eller andre apper hvor du har lagret kort- eller kontonummer.  
  3. Last ned Nordeas mobilbank. Da har du banken lett tilgjengelig og det er også her vi vil gi deg viktig informasjon fremover. 

Din sikkerhet er viktig for oss 

Det er dessverre mye svindel om dagen, og svindlerne utnytter ofte endringer som skjer rundt oss i svindelforsøkene sine. Husk at vi aldri vil be deg om å oppgi sensitiv informasjon, slik som BankID- og kortinformasjon, personlig passord og koder, via e-post, SMS eller telefon. Hvis du mottar en henvendelse som du er usikker på om er ekte, kan du ta kontakt med oss på Kundeservice.

Les mer om hvordan du kan beskytte deg mot svindel

Dette kan du glede deg til i Nordea

  • Tilgang til en av Nordens beste mobilbanker
  • Gode digitale tjenester inkludert mobilbetaling med Apple Pay eller Google Pay 
  • Stort utvalg av aksje- og rentefond

Kundekonsepter