I ovennevnte tilfeller må du fylle ut kortreklamasjonsskjema, enten per post eller digitalt (se nedenfor). Eventuell dokumentasjon må også vedlegges.
Kravet fremmes til Nordea senest 90 dager etter tidspunktet for flyreisen/datoen for mottak av tjenesten, slik at vi be om tilbakebetaling av pengene dine fra leverandøren.
Nordea har et samarbeid med TietoEvry. I noen tilfeller vil TietoEvry behandle din kortreklamasjon på vegne av Nordea. Du vil da motta svar direkte fra TietoEvry.
Nødvendig dokumentasjon som må foreligge
- Avtale/ordrebekreftelse samt kopi av e-post/dokumentasjon fra brukerstedet.
- Mottar du feil vare ønsker vi at du i tillegg legger ved bilde av bestilt vare samt mottatt vare og ordrebekreftelse.
- Kommunikasjon med brukerstedet/selger.
Velg måten du foretrekker å reklamere på
1. Via mobilbank
Som personkunde i Nordea kan du reklamere på en korttransaksjon digitalt i mobilbanken.
Du finner kortene dine i mobilbanken.
- Trykk på aktuelt kort
- Velg deretter "Sperre eller avslutte"
- Velg "Reklamere på en transaksjon"
Du blir veiledet gjennom reklamasjonen. De fleste opplysningene ligger der allerede, og du blir bedt om å oppgi noen flere opplysninger. Det kan hende du blir bedt om dokumentasjon knyttet til transaksjonen du reklamerer på.
Når du har sendt inn reklamasjonen, undersøker Nordea eller TietoEvry den og tar kontakt med deg.
2. Via Mine meldinger
Send inn kortreklamasjonsskjemaet via Mine meldingerÅpnes i nytt vindu i nettbanken (krever innlogging med BankID)
3. Send kortreklamasjonsskjemaet per post
Nordea Bank Abp, filial i Norge
Reklamasjoner
Postboks 1166 Sentrum
0107 Oslo
Husk å signere på begge sider av skjemaet.