Kortreklamasjoner knyttet til koronasituasjonen
På denne siden kan du lese eksempler på hva du skal gjøre i ulike situsjoner for å kreve refusjon.
Dersom du har handlet med et Nordea bankkort eller et Nordea kredittkort og selger ikke ivaretar sine forpliktelser, kan du fremme krav til Nordea om erstatning. Det samme gjelder dersom du oppdager ukjente eller dobbelt belastede transaksjoner på kortet ditt.
På denne siden kan du lese eksempler på hva du skal gjøre i ulike situsjoner for å kreve refusjon.
I følgende tilfeller kan du gjøre en kortreklamasjon:
Svindel
Hvis du blir utsatt for svindel og et beløp er trukket fra ditt Nordea bankkort eller Nordea kredittkort, kan du få dekket tapet av Nordea.
Konkurser
Hvis du har forhåndsbetalt for en vare eller tjeneste til et firma som går konkurs, kan du også kreve pengene refundert av Nordea. (Unntak: kjøp gjort med nettgiro eller BankAxept).
Feil eller mangler på en vare eller tjeneste
Dette kan være at varen eller tjenesten er forsinket, at den ikke blir levert, at den har mangler, og selger ikke ordner opp. Hvis du ikke har mottar varen kan man tidligst reklamere 30 dager etter kjøpet er foretatt.
Ordrebekreftelse samt kopi av e-post/dokumentasjon fra brukerstedet.
Mottar du feil vare ønsker vi at du i tillegg legger ved bilde av bestilt vare samt mottatt vare og ordrebekreftelse.
Det forutsettes at:
I ovennevnte tilfeller må du fylle ut kortreklamasjonsskjema. Eventuell dokumentasjon må også vedlegges.
Kravet fremmes til Nordea senest 90 dager etter tidspunktet for flyreisen/datoen for mottak av tjenesten, slik at vi be om tilbakebetaling av pengene dine fra leverandøren.
Send inn skjemaet via Mine meldingerÅpnes i nytt vindu (krever innlogging med BankID)
eller send per post til:
Nordea Bank Abp, filial i Norge
Reklamasjoner
Postboks 1166 Sentrum
0107 Oslo
Husk å signere på begge sider av skjemaet.
English version of the Dispute procedure (pdf, 149 KB)Åpnes i nytt vindu