Spørsmål og svar
- Flyet mitt er blitt kansellert/endret, men hotellet jeg har bestilt ønsker ikke å tilbakebetale beløpet jeg allerede har betalt. Hva kan jeg gjøre?
- Myndighetene har forbudt reise og/eller mitt destinasjonsland har stengt sine grenser. Hva kan jeg gjøre med kostnadene knyttet til reisen jeg har betalt?
- Jeg har bestilt en tur (f.eks. fly, hotell og leiebil), og har ikke tenkt å reise på grunn av utrygghet. Hva kan jeg gjøre med kostnadene?
- Jeg har kjøpt billetter til et idrettsarrangement som er blitt utsatt til neste år. Hva kan jeg gjøre med kostnadene?
- Min reisebestilling har avbestillingsrett (f.eks. fly, hotell eller leiebil), men leverandørene nekter å tilbakebetale kostnadene. Hva kan jeg gjøre med kostnadene?
- Jeg har kjøpt et produkt eller en tjeneste og nå har leverandører gått konkurs. Hva kan jeg gjøre med kostnadene?
- Jeg har kjøpt en tur som skal foregå frem i tid, men er usikker på om det er trygt å gjennomføre reisen. Hva skal jeg gjøre nå?