BankID på mobil fases ut - kom i gang med Nordea ID

Fra høsten av fases BankID på mobil gradvis ut. Har du BankID fra Nordea, anbefaler vi at du kommer i gang med vår egen app som heter Nordea ID. Den er rask, gratis og kan brukes alle steder du trenger BankID.

Gradvis utfasing av BankID på mobil

BankID på mobil skal gradvis fases ut fra høsten av. Utfasingen skjer for å gi deg en enda bedre BankID-hverdag med økt sikkerhet og bedre brukeropplevelse.

De fleste med BankID på mobil vil oppleve at løsningen fortsetter å fungere en stund. Etter hvert erstattes løsningen med BankID-appen eller Nordeas egen app Nordea ID. Men du kan selvfølgelig fortsette å bruke den fysiske kodebrikken din som før dersom du foretrekker det.

Har du BankID fra Nordea:

Du kan bruke vår egen app Nordea ID – den er rask, gratis og kan brukes alle steder du trenger BankID. Du trenger ikke BankID-appen.

Har du BankID fra en annen bank:

Du kan bruke BankID-appen. Hør gjerne med banken din om de tilbyr løsningen.

Dine fordeler med Nordea ID-appen:

  • Gratis i bruk
  • Bruk appen alle steder der du trenger BankID - også utenfor Nordea
  • Enkel og rask innlogging
  • Ekstra trygghet med varsling på mobilen om hvilket brukersted som ønsker å bruke BankID
  • Du slipper å ha med deg den fysiske kodebrikken for å logge inn, identifisere eller bekrefte tjenester
  • Du kan velge mellom å bruke kode, fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning

Du bruker Nordea ID-appen med samme personlige BankID-passord som med kodebrikken.

 

Spørsmål og svar om utfasingen

Glemt ditt personlige passord til BankID?

Det kan enkelt bestille nytt passord ved å gå til Glemt BankID-passordÅpnes i nytt vindu.

Merk! Du kan ikke være innlogget i den gamle nettbanken når du skal bestille nytt passord.