BankID på mobil slutter snart å virke

BankID på mobil har sakte, men sikkert blitt skrudd av i flere norske banker det siste året. Din BankID på mobil kan utløpe når som helst, fordi utløpsdatoen er basert på tidspunktet den ble bestilt første gang. Senest slutter alle å virke den:

  • 1. september for Nordea og Nordea Direct 
  • 15. august for de med abonnement fra ICE

Det er derfor viktig at du kommer i gang med app så fort som mulig. 

Hvis du bruker BankID på mobil i dag, har du to gode alternativer før den forsvinner:​

Hva er BankID-appen?​

Det finnes ulike måter å bruke BankID på, og BankID-appen er en av disse. Appen gjør med andre ord akkurat det samme som BankID på mobil, kodebrikke eller Nordea ID, slik at du kan logge deg inn og signere alle steder hvor du trenger BankID.​

BankID-appen er en felles tjeneste som brukes av alle banker i Norge, og er trygg, enkel og gratis.​

Slik kommer du i gang med BankID-appen​

Last ned BankID-appen på mobilen, og aktiver tjenesten med BankID på mobil hvis du bruker dette i dag (du kan selvfølgelig også aktivere appen med kodebrikke eller Nordea ID).​

Her finner du en god guide som viser hvordan du aktiverer BankID-appen med BankID på mobil​

PS! Svindlerne følger med

Svindlere prøver ofte å lure kunder når det skjer større endringer rundt deg. Du skal være trygg på at meldingene fra oss er ekte. Husk at vi aldri vil lenke direkte til innloggingssiden i nettbanken eller be deg om sensitiv informasjon, som BankID- og kortinformasjon, eller personlige passord og koder. 

Hvis du får en henvendelse som virker tvilsom, kan du kontakte oss via «Hjelp» i mobil- eller nettbanken.