" />

BankID på mobil fases ut

Etter 20. november 2022 tilbyr vi ikke lenger BankID på mobil for nye brukere. Dette gjelder også hvis du mister mobilen, bytter abonnement eller får nytt SIM-kort.

Har du BankID fra Nordea, bruker du vår app som heter Nordea ID, som erstatning for BankID på mobil. Denne brukes overalt, på samme måte som BankID-appen - som enkelte andre banker har valgt å bruke.

Hva betyr dette for deg?

  • Etter 20. november 2022 tilbyr vi ikke lenger BankID på mobil for nye brukere. Hvis du mister mobilen, bytter abonnement eller får nytt SIM-kort må du altså ta i bruk app eller kodebrikke.
  • BankID på mobil vil fortsatt fungere for de aller fleste i lang tid fremover.  
  • På BankID.no kan du logge deg inn på «Min BankID» for å sjekke når dine avtaler om BankID utløper. 
  • Bruker du BankID på mobil i dag, kan du laste ned Nordea ID-appen som er tilsvarende løsning som BankID-appen.  

Jeg vil bytte løsning allerede nå, hva gjør jeg?

Først må du sjekke hvilken bank du har BankID-avtale i. Dette kan du sjekke ved å logge inn på "Min BankID" på BankID.no. Utsteder av BankID-avtalen din bestemmer hvilken app du skal bruke.

Har du BankID utsedt fra Nordea?Da må du laste ned Nordea ID. Du kan aktivere appen med enten BankID på mobil eller kodebrikke.
Har du BankID utsedt fra en annen bank?
Da må du kontakte denne banken for mer informasjon om hvilken app de benytter seg av.

Obs! Godta Markedsføring-informasjonskapsler for å vise denne typen innhold fra Nordea

Spørsmål og svar om utfasingen