For å oppheve sperringen må du registrere deg som kunde i Nordea
Sperringen skjer fordi vi ikke har registrert oppdatert legitimasjon fra deg innen fristen oppgitt i brev eller e-post fra oss. Slik registrerer du deg som kunde:
Dersom du har BankID fra en annen bank enn Nordea
Bruk BankID fra en annen bank og registrer deg som kunde på nordea.no:
- Trykk på Bli kunde øverst i menyen på våre nettsider
- Velg Bli kunde på nett med BankID
- Trykk på Benytt din BankID og bli kunde
- Følg videre instruksjoner
NB: BankID fra Nordea kan ikke benyttes.
Dersom du ikke har BankID
Hvis du ikke har BankID i det hele tatt, kan du registrere seg som kunde på nordea.no slik:
- Trykk på Bli kunde øverst i menyen på våre nettsider
- Velg Bli kunde uten bruk av BankID
- Trykk på Fyll ut kundeprofilskjema
- Fyll ut og svar på alle spørsmål - Under Formålet med bankforbindelsen skriv "VPS"
- Trykk Send
I løpet av 1-2 dager vil du motta en e-post med informasjon om videre prosess.
Dersom verdipapirkontoen din er sperret selv om du allerede har legitimert deg eller har gjort en avtale med oss om legitimering, trenger du ikke å gjøre noe. Sperringen oppheves når legitimeringen er fullført, og du får en oppdatering fra oss. Vi beklager ulempen dette medfører.