Chat med oss Åpnes i nytt vindu Kundeservice Privat

Hjelp og støtte for kredittkort

Du kan innbetale ekstra beløp, bestille eget kort til ektefelle eller partner og lese kortvilkårene her. Ønsker du utvidet kreditt søker du i Nettbanken.

Utvidet kreditt og tilleggskort

Utvidet kreditt søker du om i Nettbanken. Tilleggskort gis innenfor samme kredittgrense som hovedkortet. Det er du som hovedkortholder som må søke om tilleggskort.

Vi anbefaler deg å sjekke hvor mye tilgjengelig kreditt du har i kortet før en feriereise eller før du skal foreta større innkjøp. Viser det seg at du skulle ha behov for en midlertidig økning av kredittgrensen din, vennligst ta kontakt med Kundeservice.

Av og til kan det være praktisk at ektefelle, partner, samboer eller barn har et eget kort. Kanskje en er på reise mens den andre er hjemme? Løsningen kan være et tilleggskort. Du som hovedkortholder kan søke om et tilleggskort som kan disponeres av en av dine nærmeste. Dette kortet gis innenfor samme kredittgrense som hovedkortet og det fremgår på fakturaen hvem som har foretatt kjøpene. Hovedkortholder er fullt ut ansvarlig for tilleggskortholders bruk av tilleggskortet.

Søk om tilleggskort for

Sperring av kort

Sperring av kort gjør du enkelt i Mobilbank-appen eller i Nettbanken.

Slik gjør du det

eFaktura som standard faktureringsmåte

Alle nye kredittkortsøknader til personmarkedet som blir innvilget etter 7. juni 2018, bli opprettet med eFaktura som standard faktureringsmåte. 

Hvis du ønsker å motta papirfaktura, må du gå inn i Nettbanken og slette eFaktura-avtalen. Ved mottak av papirfaktura, vil du bli belastet et papirfakturagebyr.

Innbetaling til kredittkort utenom forfall

Du kan innbetale utenom forfall. Husk at KID-nummer må benyttes ved innbetaling.


Kontonummer for innbetaling er 6003 06 51459.

Hvordan finne KID-nummer?

KID-nummeret (Kundeidentifikasjonen) er unikt for deg.

Papirfaktura:

  • KID-nummeret finner du på  fakturaen du har mottatt fra oss.
  • Alternativt i Nettbanken under Betaling  / Søk betalinger / Ferdig behandlede betalinger / Søk / Klikk på dato. Her fremkommer KID-nummeret.

eFaktura:

  • Søk opp tidligere innbetalinger i Nettbanken under: Betaling / eFaktura / Behandlede betalinger / Klikk på dato. Her fremkommer KID-nummeret.

Nødkontanter

Dersom du er uheldig og mister eller blir frastjålet kortet ditt når du er på reise, kan vi hjelpe deg med nødkontanter.

Den enkleste og beste måten å kontakte oss på er via chat. Hvis du ikke kan benytte chat, kontakt Kundeservice på telefon 232 06001 for hjelp.

Kortavtale og forsikringsvilkår

Her ser du alt som inngår i Kredittkortet Nordea Gold, Kredittkortet Privat Mastercard og Kredittkortet Nordea Premium.

Søk om kredittkort i Nettbanken

Søk om kredittkort Åpnes i nytt vindu