Chat med oss eller spør Nova Kundeservice Privat

Slik kommer du i gang med eFaktura

I Nettbanken

Så enkelt er det

  • Logg inn i Nettbanken |Daglig bank |Betaling |eFaktura - fane "Automatisk avtale" 
  • Legg inn din eFaktura-adresse som er ditt mobilnummer og/eller e-post adresse
  • og klikk "Inngå automatisk avtale om eFaktura"


På bakgrunn av din registrering av eFaktura-adresse, vil alle fakturautstedere (betalingsmottakere) kunne sende deg eFaktura uten å ha inngått en enkeltvis avtale med deg. Fra noen eFaktura-utstedere vil den første fakturaen komme per post, mens den neste vil komme automatisk som eFaktura. 

Ønsker du å reservere deg for mottak av eFaktura fra en bestemte utsteder, gjør du det under "eFaktura" og fanen "Varslingsinnstillinger". 

I Facebook Messenger

Ved å si "Ja takk" til alle i tjenesten kan du få alle fremtidige regninger som eFaktura, hvis bedriften tilbyr dette. Du kan også aktivere varsling slik at du får beskjed når du mottar en ny eFaktura.

Du kommer raskt i gang

  • Du søker opp tjenesten Nordea RegningsChat i Facebook Messenger.
  • For å benytte tjenesten må du bekrefte samtykkeerklæring.
  • Du bruker BankID eller BankID på mobil for å identifisere deg første gangen.
  • Når du får nye eFakturaer så må du bruke Forenklet Innlogging eller BankID for å se eller endre på fakturaene.
  • Vi viser deg både ubekreftede og bekreftede fakturaer (bekreftede er foreløpig kun eFaktura med AvtaleGiro).

Avslutte tjenesten

For å melde deg av tjenesten skriver du «Stopp». Da mottar du ikke flere varslinger, er avmeldt fra tjenesten og har trukket ditt samtykke.