Om retten til innsyn

Som kunde i Nordea Finance har du rett til å få innsyn i personopplysningene vi har om deg. De fleste opplysningene, for eksempel oversikt over lån, saldo og transaksjoner, har du alltid tilgang til i Nordea Finance sin selvbetjeningstjeneste Mine sider.

Logg inn på Mine Sider.

Har du generelle spørsmål om våre online løsninger er du velkommen til å kontakte oss.

Vil du be om innsyn i personopplysningene dine?

Rett til innsyn

Du har rett til å få en kopi av personopplysninger dine med informasjon om hvordan vi behandler dem. De fleste opplysningene har du alltid tilgang til på Mine sider.

Vær oppmerksom på at Nordea Finance kan være underlagt lover som hindrer oss i å utlevere alle opplysningene du har bedt om. En forespørsel om å bruke rettighetene knyttet til personopplysninger vil bli vurdert ut fra omstendighetene i hver enkelt situasjon.

Slik gjør du

Du kan velge å be om innsyn i alminnelige personopplysninger, som er opplysninger kundene våre ofte ber om innsyn i eller ytterligere personopplysninger, som omfatter muligheten til å få innsyn i alle personopplysninger. 

Fyll ut og send inn skjemaet Rett til å be om innsyn i personopplysningerÅpnes i nytt vindu.

Hvis du også ønsker at vi skal sende personopplysninger knyttet til selskapene du er involvert i, må du oppgi hvilke selskaper det gjelder, i skjemaet. 

Du får svar tilsendt til din folkeregistrerte adresse eller e-post innen én måned etter at vi har mottatt forespørselen. 

Om retten til innsyn

Nordeas personvernpolicy beskriver hvilke opplysninger vi som finansieringsselskap kan lagre om kundene våre og hvordan informasjonen håndteres. 

Ønsker du annen informasjon kan du ta kontakt med Nordea Finance på telefon 232 06021.