Chat med oss Åpnes i nytt vindu Kundeservice Privat

Bli kunde i Nordea med BankID

Det er enkelt å bli kunde hos oss. Er du over 18 år og har BankID kan du bli kunde på få minutter. Registrer deg og få konto, bankkort og nettbank.

Hvem kan benytte nettløsningen?

Er du over 18 år og har en BankID fra en hvilken som helst annen bank, kan du registrere deg i vår nettløsning.

Du kan benytte både din vanlige BankID eller BankID på mobil men merk at du trenger ditt personlige passord for å signere avtalen med banken. Har du ikke benyttet ditt personlige passord på en stund slik at du har glemt det, kan du bestille nytt hos den som har utstedt din BankID.

For barn og unge under 18 år har vi en egen løsning for å bli kunde på nett.

Dette får du når du registrerer deg:

Du får en grunnpakke bestående av Brukskonto, Sparekonto, Nordea Bankkort (Visa), Nettbank og Mobilbank. Det er valgfritt om du vil tilknytte Nordea Bankkort og Sparekonto. I tillegg kan du søke om vårt kredittkort Nordea Gold.

De bestilte tjenestene kan tas i bruk så snart eventuell tilleggsdokumentasjon er mottatt og godkjent av oss. Vi forbeholder oss retten til å fjerne tilgang til bestilte tjenester i påvente av denne dokumentasjonen.

Brukskonto

Til Brukskontoen kan du knytte opp ulike betalingstjenester. Du har også mulighet til å få kreditt på kontoen.

Les mer om Brukskonto

Nordea Bankkort

Kortet er knyttet til både det norske betalingsnettverket BankAxept og det internasjonale nettverket Visa, som benyttes i utlandet og på internett.

Les mer om Nordea Bankkort

Nettbank Privat

I nettbanken kan du ordne mange av dine daglige banktjenester når det passer deg, og hvor det passer deg.

Les mer om Nettbank Privat

Sparekonto

Det er lurt å ha Sparekonto i tillegg til din Brukskonto. Du får god rente og har alltid penger i bakhånd. Du får forutsigbarhet og lav risiko.

les om Sparekonto

Kredittkortet Nordea Gold

Nordea Gold passer for deg som har god økonomi og ønsker høy kredittgrense.

Les om Nordea Gold

Om registreringsprosessen

Bruker du Firefox vil du kunne oppleve problemer. Vi anbefaler derfor at du benytter en annen nettleser.

  • For å sikre raskest mulig behandling, er prosessen med å bli kunde med BankID automatisert. 
  • Opplysninger om deg hentes automatisk fra offentlige registre og kredittopplysningsregistre. Har du sperret deg for kredittopplysninger, kan du ikke benytte denne løsningen.
  • Vi vil også stille deg noen lovpålagte spørsmål, blant annet om formålet med kundeforholdet og bruk av tjenester. Basert på dine svar kan det innebære at vi må kontakte deg for ytterligere informasjon.  Les mer om hvorfor vi stiller spørsmål 
  • Vurderingen av hvorvidt du kan bli kunde, er basert på opplysninger som fremkommer i offentlige registre, kredittsjekken og opplysninger du selv gir. Skulle du bli avvist som kunde og du mener at det har skjedd en feil eller du ønsker mer informasjon om begrunnelsen, kan du kontakte oss. 
  • Opplysningene dine beholdes så lenge de trengs for de formålene opplysningene er samlet inn og behandlet for, eller så lenge det kreves i henhold til lover og forskrifter. 

Dersom du ønsker en manuell prosess i stedet, kan du starte her

Tips til deg som er ny kunde

Bestill BankID fra Nordea

Når du blir kunde i Nordea via internett bruker du en BankID fra en annen bank. Denne kan også brukes i vår Nettbank Privat, men vi anbefaler at du bestiller BankID fra Nordea. Dette er gratis, og du kan ha flere BankID. Kontakt Kundeservice på chat eller 232 06001 som vil veilede deg i bestillingen.

Bruk banken døgnet rundt

Du kan ordne mange av dine daglige banktjenester når det passer deg, og hvor det passer deg:

  • Laster du ned Mobilbank-appen har du alltid tilgang til dine konti - eksempelvis betale regninger, overføre penger og sjekke saldo. 
  • Kundeservice er åpen hele døgnet, alle dager. De hjelper deg med det meste, enten du vil åpne konto eller avtale møte. De gir informasjon om produkter og tjenester og veiledning om selvbetjening. Du får også hjelp til sperring av kort.

Vi du møte rådgiver uten å gå i banken, så kan du avtale et videomøte.

Behov for andre banktjenester?

Her gir vi deg et rask overblikk over hva annet vi kan hjelpe deg med.

Boliglån
Du kan velge mellom ulike renteformer og nedbetalingsmåter på ditt banklån. Blant tilbudene er lån med flytende- og fast rente, og Boliglån UNG. Vi hjelper deg med å skreddersy boliglånet ditt når du ønsker å låne penger hos oss.

Forsikring
Gode forsikringer er en del av din grunnleggende økonomiske trygghet, det være seg liv og helse eller eiendeler. Vi samarbeider med Tryg noe som betyr at du som Nordea-kunde får bedre betingelser på dine forsikringer.

Pensjonssparing
De fleste av oss må selv bidra med egen pensjonssparing for å oppnå den pensjonen vi forventer oss.  Derfor er det fornuftig å starte IPS pensjonssparing slik at du kan oppnå  økonomisk frihet som pensjonist.

Langsiktig sparing
Sparer du langsiktig bør det skje i fond for at du skal få mest mulig ut av sparepengene dine.
I tillegg bør du alltid ha en bufferkonto til uforutsette utgifter eller til et sparemål i nær fremtid. 

Eiendomsmegling
Skal du selge boligen din bør du ikke legge den ut for salg før du har blitt presentert hvordan salget av din bolig vil fremstå gjennom PrivatMegleren. PrivatMegleren er heleid av Nordea. Dette gjør at vi kan bistå med hele prosessen, blant annet kjøp, salg, lån og økonomisk rådgivning.