Som nevnt har Camilla ved en tidligere anledning fått hjelp til å skaffe finansieringsbevis, som er helt nødvendig når du skal legge inn bud på en bolig.
– Vi er veldig opptatt av å hjelpe til så raskt som mulig når det haster. Vi kan kaste oss rundt når noen har vært på visning og funnet drømmeboligen, men ikke søkt om finansieringsbevis. På teamet jeg jobber, rullerer vi på å ha «hasteuka», sier Karianne.
Det vil si at Karianne eller en av kollegaene hennes får som oppgave å følge opp kundene som trenger rask hjelp.
– Den uka kjenner du virkelig på pulsen, men når det ender med at du hjelper en kunde med å kjøpe drømmeboligen, blir jeg like glad som dem, sier rådgiveren.

Skreddersyr sparing til deg
Ifølge Schibsteds bankundersøkelse har én av fire kuttet sparing det siste året. Karianne er rådgiver for mange kunder når det gjelder sparing og sier økte levekostnader er en stor del av grunnen til at færre benytter seg av spareprodukter.
– Sparing er veldig individuelt. Det kommer så an på hvor du er i livet. Først og fremst anbefaler jeg at du har to månedslønner på konto som en buffer dersom det dukker opp uforutsette utgifter, som for eksempel en vaskemaskin som går i stykker.
Når noen trenger tips og råd om sparing, avtaler Karianne eller en kollega et møte med kunden og skreddersyr et opplegg basert på deres økonomiske situasjon.
– Det går på hvilken risiko kunden ønsker og hva som er tidshorisont for sparingen. Jeg synes også det er gledelig at mange, også unge, er opptatt av pensjonssparing. Befolkningen blir gradvis eldre og det er flere som skal ha litt av potten, sier Karianne og legger til:
– Uansett er litt sparing bedre enn ingen sparing. Har du det trangt, så prøv å spare litt. Jeg har enda ikke møtt noen som angrer på sparing.
Karianne legger til at det er en stor fordel å samle flere kundeforhold hos Nordea, som for eksempel brukskonto, huslån, sparing og forsikringer.
– De som har alt på ett sted får mer kontroll og kan bruke funksjonene i nett- og mobilbanken bedre. Et eksempel er innsiktsfunksjonen på inntekt og forbruk, som er veldig fin å bruke. I tillegg får jeg som rådgiver full oversikt over kunders økonomi og ser det store bildet. Da kan jeg tilpasse mine råd ut fra dine behov og være en sparringspartner.
Karianne legger til at det er viktig for henne å gi kunder «Nordea-opplevelsen». Alle skal føle seg velkommen. De skal bli sett, hørt og ivaretatt.
– Det er godt å ha en bank som kjenner deg og ser hva du trenger, avslutter hun.