Ungt par sitter i sofa

Velkommen til Nordea - bli kunde i dag

Takk for at du vil bli kunde i Nordea! Er du over 18 år og har BankID kan du bli kunde på nett. Du kan velge å bli kunde med full tilgang med Dagligbankpakken eller kunde med begrenset tilgang.

Hvem kan benytte nettløsningen?

  • Du er over 18 år
  • Du har BankID fra hvilken som helst bank.
  • Du har ditt personlig passord til BankID. Har du glemt det, kontakt banken som har utstedt din BankID.

Er du under 18 år? 

For barn og unge under 18 år har vi et eget skjema for registrering av kundeforhold og bestilling av produkter og tjenester.

Bytt bank til oss

Når du skal bytte bank til oss, kan du velge om du vil ordne alt enkelt selv eller be oss om hjelp til å avslutte kundeforholdet ditt i nåværende bank. 

Vi har lagd en steg for steg guide hvor vi forklarer hvordan du går frem for å bytte bank til oss. 

Om registreringsprosessen

Om registreringsprosessen

  • For å sikre raskest mulig behandling, er prosessen med å bli kunde med BankID automatisert. 
  • Opplysninger om deg hentes automatisk fra offentlige registre. 
  • Vi vil også stille deg noen lovpålagte spørsmål, blant annet om formålet med kundeforholdet og bruk av tjenester. Basert på dine svar kan det innebære at vi må kontakte deg for ytterligere informasjon.  Les mer om hvorfor vi stiller spørsmål 
  • Vurderingen av hvorvidt du kan bli kunde, er basert på opplysninger som fremkommer i offentlige registre, og opplysninger du selv gir. Skulle du bli avvist som kunde og du mener at det har skjedd en feil eller du ønsker mer informasjon om begrunnelsen, kan du kontakte oss. 
  • Opplysningene dine beholdes så lenge de trengs for de formålene opplysningene er samlet inn og behandlet for, eller så lenge det kreves i henhold til lover og forskrifter. 
Velg løsningen som passer deg
Vilkår

Om registreringsprosessen

  • For å sikre raskest mulig behandling, er prosessen med å bli kunde med BankID automatisert. 
  • Opplysninger om deg hentes automatisk fra offentlige registre. 
  • Vi vil også stille deg noen lovpålagte spørsmål, blant annet om formålet med kundeforholdet og bruk av tjenester. Basert på dine svar kan det innebære at vi må kontakte deg for ytterligere informasjon.  Les mer om hvorfor vi stiller spørsmål 
  • Vurderingen av hvorvidt du kan bli kunde, er basert på opplysninger som fremkommer i offentlige registre, og opplysninger du selv gir. Skulle du bli avvist som kunde og du mener at det har skjedd en feil eller du ønsker mer informasjon om begrunnelsen, kan du kontakte oss. 
  • Opplysningene dine beholdes så lenge de trengs for de formålene opplysningene er samlet inn og behandlet for, eller så lenge det kreves i henhold til lover og forskrifter. 

Velg løsningen som passer deg best:

Dagligbankpakken

Dette er vår grunnpakke som de aller fleste kunder har og koster 25 kroner i måneden. Den gir deg tilgang til et utvalg basisprodukter og tjenester. Du har et bankkort inkludert. Les mer om Dagligbankpakken

Kun disponent eller kausjonist

Et valg for deg som for eksempel kun skal være kausjonist eller disponent. Dersom du skal være disponent anbefaler vi at du velger en sparekonto i tjenesten for å få tilgang til å kunne betale fra kontoen du skal disponere. Som kunde med begrenset tilgang får du gratis tilgang til vår mobilbank og nettbank. 

Kun sparekonto

For deg som kun ønsker å ha en sparekonto hos oss.

Vilkår

Last ned og gjør deg kjent med vilkårene for personkunder

Bli kunde med BankID

Er du over 18 år og har BankID fra annen bank, kan du bli kunde og få Nettbank, Brukskonto og Bankkort på få minutter.

Bli kunde med BankID