Kom i gang med Nordea Koder-appen for BankID

Aktivering

For å bruke Nordea Koder-appen må du nettbankavtale i Nordea. Selve aktiveringen av appen kan gjøres på flere måter, velg mellom:

  • Med BankID på mobil eller kodebrikke
  • Med aktiveringskode og midlertidig PIN. Hvis du trenger aktiveringskoder kan du ringe oss på 232 06001

Slik aktiverer du med BankID på mobil eller kodebrikke:

  1. Følg instruksene i appen og velg BankID for å identifisere deg
  2. Lag din egen PIN-kode på 4 eller 8 siffer

Slik aktiverer du med aktiveringskode og midlertidig PIN mottatt på e-post og SMS:

  1. Følg instruksene i appen og velg at du vil aktivere med aktiveringskoder. Tast inn aktiveringskoden du har mottatt på e-post og midlertidig PIN-kode (4 siffer) som du fikk på SMS
  2. Lag din egen PIN-kode på 4 eller 8 siffer

Aktiver TouchID for enda bedre brukeropplevelse. Etter at du har laget PIN-kode går du til «Innstillinger» og aktiverer TouchID som allerede ligger inne på telefonen.

Hvis du ikke har BankID fra Nordea eller din BankID ikke fungerer kan du ringe oss på 232 06001 og vi hjelper deg.

Obs! Godta Markedsføring-informasjonskapsler for å vise denne typen innhold fra Nordea

Obs! Godta Markedsføring-informasjonskapsler for å vise denne typen innhold fra Nordea

Bruk

Første gang du skal bruke Nordea Koder til innlogging må du endre innloggingsmetode:

  • I mobilbanken velger du "Bytt innloggingsmetode"
  • I nettbanken velger du BankID som alternativ, taster inn fødselsnummeret ditt og deretter "Velg annen BankID". Merk at du også trenger ditt personlige BankID-passord
  • Ved bruk på nettsteder utenfor Nordea velger du BankID som alternativ, taster inn fødselsnummeret ditt og deretter "Velg annen BankID". Merk at du også trenger ditt personlige BankID-passord

Du må manuelt bytte tilbake til nettstedet eller appen du var på. Når Nordea Koder har godkjent innloggingen, kan du lukke Nordea Koder.

Har du glemt BankID-passordet eller er BankID-sperret av andre årsaker?
Se hvordan du kan løse det enkelt selv