Får du en feilmelding når du skal logge inn med BankID?
Se hva feilkodene betyr og hva du skal gjøre.
BID 2018, 2031, 2032, 2033, 2034, 20a1, 20b0, 20b1
Kommunikasjonsfeil på grunn av dårlig eller ustabil internettforbindelse. Vi anbefaler derfor at du gjør følgende:
- Lukk alle nettlesere og forsøk på nytt
- Slå av datamaskin/nettbrett/mobil og forsøk på nytt
- Slå av strømmen på modem/ruter og forsøk på nytt
- Oppdatere/bytte nettleser.
Får du fortsatt slike feilkoder bør du ta kontakt med din nettleverandør.
BID 14a5
Kommunikasjonsfeil. Hvis dette er din første pålogging med Nordea ID - vent litt og forsøk på nytt.
BID 1439
Du har tastet feil engangskode for mange ganger. Kontakt kundeservice på chat via mobilbanken eller nettbanken, eller ring oss på telefon +47 23206001Åpnes i nytt vindu
BID 1450
Du har tastet feil passord for mange ganger. Du kan enkelt få tilsendt nytt passord ved å klikke på “Glemt BankID-passordet?” i innloggingsbildet, eller gå direkte til Glemt BankID-passordetÅpnes i nytt vindu
BID 5000
Kommunikasjonsfeil mellom din datamaskin og banken. Forsøk å slette informasjonskapsler/nettleserdata i nettleseren din eller prøv å benytte en annen nettleser ved nytt innloggingsforsøk.
BID 5007
Du har ikke en aktiv nettbankavtale. Kontakt kundeservice på chat via nordea.no eller ring oss på telefon +47 23206001Åpnes i nytt vindu for å få nettbankavtale på plass.
BID C30B
Identifiseringsprosessen er avbrutt da noe tok for lang tid. Vent litt og forsøk på nytt.
BID C30E og C30F
Din BankID på mobil er sperret. Ta i bruk Nordea ID-appen, vår app for BankID.
BID C131, C293 og C325
Mobiloperatøren din har problemer eller det kjøres en prosess på ditt telefonnummer. Restart mobilen og forsøk igjen om 5 minutter.
BID C161
Du har tastet feil eller mangler avtale om BankID på mobil. Feilkoden kan også skyldes endring av mobilabonnementet eller ved bytting av SIM-kort. Ta i bruk Nordea ID-appen, vår app for BankID.
BID C167
Mobiloperatøren din kan ha sperret den eksisterende BankID på mobil-avtalen. Det kan blant annet skje ved endring av mobilabonnementet eller ved bytting av SIM-kort. Ta i bruk Nordea ID-appen, vår app for BankID.
BID C302
Vi har problemer med å kontakte mobilen din. Feilen kan forekomme dersom du nylig har byttet mobilnettverk ved reise i utlandet eller dersom skjermlåsen ikke er opphevet. Forsøk gjerne og skru mobilen din av og på dersom feilen vedvarer.