BankID-feilmeldinger

Får du en feilmelding når du skal logge inn med BankID?

Se hva feilkodene betyr og hva du skal gjøre.

OIDC C161
Du har forsøkt å benytte BankID på mobil, uten at du har denne tjenesten aktivert. Hvis du har hatt BankID på mobil tidligere, kan den ha blitt deaktivert på grunn av ny mobiloperatør eller nytt SIM-kort. Det er ikke lenger mulig å opprette ny BankID på mobil-avtale. Løsningen er å aktivere Nordea ID-appen, vår app for BankID. 

BID 14a5
Nordea ID-appen og nettleseren eller appen du forsøker å bruke har kommunikasjonsproblemer. Løsningen er å lukke både Nordea ID-appen og nettleseren/appen og forsøke igjen om noen minutter. Husk at du må åpne Nordea ID-appen når du får beskjeden "Følg dialogen i din app". 

OIDC C167
Din BankID på mobil-avtale er sperret. Det skyldes vanligvis endringer på ditt mobilabonnement eller bytte av mobiloperatør. Det er ikke lenger mulig å opprette ny BankID på mobil-avtale. Løsningen er å aktivere Nordea ID-appen, vår app for BankID.

BID 1403
Når du får denne feilmeldingen må din BankID nullstilles. Kontakt kundeservice på telefon eller chat via mobilbanken eller nettbanken, eller ring oss på telefon +47 23206001Åpnes i nytt vindu for hjelp.

BID 20b1
Meldingen kan skyldes treg eller dårlig internettforbindelse. Her er noen forslag som kan hjelpe: 

  • Lukk nettleseren og forsøk på nytt
  • Restart maskinen/mobilen din
  • Restart modem og router
  • Oppdater nettleser

BID 1439
BankID-en din er sperret. Kontakt kundeservice på telefon eller chat via mobilbanken eller nettbanken, eller ring oss på telefon +47 23206001Åpnes i nytt vindu for hjelp.

BID C161
Du har forsøkt å logge inn med BankID på mobil uten at du har denne tjenesten aktivert. Det er ikke lenger mulig å opprette ny BankID på mobil-avtale. Løsningen er å aktivere Nordea ID-appen, vår app for BankID.

BID 1437
Meldingen skyldes en sperre på engangskoden du taster inn. Kontakt kundeservice på telefon eller chat via mobilbanken eller nettbanken, eller ring oss på telefon +47 23206001Åpnes i nytt vindu for hjelp.

OIDC D114
Feilen går som regel over av seg selv. Vent noen minutter og prøv igjen.

BID 14b0
Nordea ID-appen og nettleseren eller appen du forsøker å bruke har kommunikasjonsproblemer. Løsningen er å lukke både Nordea ID-appen og nettleseren/appen og prøve igjen om noen minutter. Husk at du må åpne Nordea ID-appen når du får beskjeden "Følg dialogen i din app".

OIDC 1200
Meldingen oppstår når det er kommunikasjonsproblemer. Feilen går som regel over av seg selv. Vent noen minutter og prøv igjen.

BID 14b1
Nordea ID-appen og nettleseren eller appen du forsøker å bruke har kommunikasjonsproblemer. Løsningen er å lukke både Nordea ID-appen og nettleseren/appen og prøve igjen om noen minutter. Husk at du må åpne Nordea ID-appen når du får beskjeden "Følg dialogen i din app".

BID 14d1
Nordea ID-appen og nettleseren eller appen du forsøker å bruke har kommunikasjonsproblemer. Løsningen er å lukke både Nordea ID-appen og nettleseren/appen og prøve igjen om noen minutter. Husk at du må åpne Nordea ID-appen når du får beskjeden "Følg dialogen i din app".

 

Fant du ikke svar på det du lurte på?

Vi kan hjelpe deg på chat.

Start chat Åpnes i nytt vindu