BankID på mobil virker ikke lenger

BankID på mobil har sakte, men sikkert blitt skrudd av i flere norske banker det siste året. BankID på mobil sluttet å virke for våre kunder 1. september.

Det er derfor viktig at du kommer i gang med BankID-appen så fort som mulig. 

Hva er BankID-appen?​

Det finnes ulike måter å bruke BankID på, og BankID-appen er en av disse. Appen gjør med andre ord akkurat det samme som BankID på mobil, kodebrikke eller Nordea ID, slik at du kan logge deg inn og signere alle steder hvor du trenger BankID.​

BankID-appen er en felles tjeneste som brukes av alle banker i Norge, og er trygg, enkel og gratis.​

Slik kommer du i gang med BankID-appen​

Last ned BankID-appen på mobilen, og aktiver tjenesten med aktiveringskoder, kodebrikke eller Nordea ID.

PS! Svindlerne følger med

Svindlere prøver ofte å lure kunder når det skjer større endringer rundt deg. Du skal være trygg på at meldingene fra oss er ekte. Husk at vi aldri vil lenke direkte til innloggingssiden i nettbanken eller be deg om sensitiv informasjon, som BankID- og kortinformasjon, eller personlige passord og koder. 

Hvis du får en henvendelse som virker tvilsom, kan du kontakte oss via «Hjelp» i mobil- eller nettbanken.