Chat med oss Åpnes i nytt vindu Kundeservice Privat

Finn hjelp om BankID og Nordea Koder

Spørsmål og svar om BankID og Nordea Koder

Jeg har glemt passordet for innlogging med BankID. Hva gjør jeg?

Nytt passord for BankID kan du bestille på nordea.no

  • Gå til Logg inn for Nettbank Privat
  • Velg logg inn med BankID og trykk på "Glemt BankID-passordet?"
Hvordan bestiller jeg BankID i Nordea?

For deg som er 15-17 år:

BankID får du når du bestiller nettbank hos oss. Du trenger BankID for å kunne bruke nettbank, mobilbank, Vipps og til mange andre ting du gjør på nettet, som å søke på videregående skole. Bestill nettbank og BankID.

For deg som er over 18 år:

Kontakt oss på 232 06001 for bestilling av BankID eller les mer om BankID.

BID-feilkode, hva betyr den?

BID 2031, 2032, 2033, 2034, 20a1, 20b0, 20b1 
Disse feilkodene betyr vanligvis kommunikasjonsfeil og skyldes dårlig eller ustabil internettforbindelse. Vi anbefaler derfor at du gjør følgende: 

  1. Lukk alle nettlesere og forsøk på nytt
  2. Slå av datamaskin/nettbrett/mobil og forsøk på nytt
  3. Slå av strømmen på modem/ruter og forsøk på nytt
  4. Oppdatere/bytte nettleser.

Får du fortsatt slike feilkoder bør du ta kontakt med din nettleverandør.

BID 1439

Feilkoden skyldes vanligvis at man har tastet feil engangskode for mange ganger. Kontakt kundeservice på chat via Mobilbank-appen/Nettbanken eller ring oss på telefon 232 06001.

BID 5007

Feilkoden betyr at du har en gammel versjon av nettleseren. Forsøk å oppdatere den eller bytt nettleser.

BID 14a5

Feilkoden betyr at det har skjedd en kommunikasjonsfeil. Ved første pålogging med Nordea Koder - vent litt og forsøk på nytt.

BID c161

Feilkoden betyr feil inntasting eller at det ikke finnes avtale om BankID på mobil.

 

Hvorfor må jeg betale for kodebrikken for BankID?

For å kunne opprettholde tilbudet om fysisk kodebrikke for BankID til kunder som trenger det, har vi valgt å ta betalt for kodebrikken. Beløpet dekker noen av våre kostnader knyttet til innkjøp og distribusjon av kodebrikkene. Hvis du har mulighet anbefaler vi at du tar i bruk vår digitale kodebrikke Nordea Koder-app som er gratis. Kunder uten smarttelefon, samt svaksynte og blinde får fortsatt kodebrikken for BankID kostnadsfritt.

Fant du ikke det du lette etter?

Spør Nova - vår digitale medarbeider, hun hjelper deg med enkle bankspørsmål.

Spør Nova