I møte med moderne «robotbanker» er det typisk én ting mange ergrer seg over: mangelen på fleksibilitet.
– Utfordring med disse bankene er jo at de gjerne har én løsning å tilby – uavhengig av situasjonen du står i. Men verden er gjerne ikke så sort-hvitt. Er du en ung student som prøver å spare opp nok egenkapital til å kjøpe din første bolig, har du behov for helt andre råd og produkter enn en etablert familie som vurderer om de har råd til å kjøpe bil nummer to eller ikke, sier Stine.
Hun trekker frem et eksempel på en vanlig situasjon der tilgangen på en personlig rådgiver er gull verdt:
– Se for deg at du har tatt opp et mellomfinansieringslån, og sitter med tre lån på én gang. Så opplever du at du ikke får solgt den forrige boligen din. Vil du ikke da ha tilgang på en rådgiver som kan lose deg trygt gjennom den ubehagelige perioden?
Avslutningsvis kommer Stine med ett siste råd til alle de som allerede er kunde av en bank som tilbyr personlig rådgivning, men som ikke er flinke nok til å utnytte fordelene dette gir:
– Bruk oss! Fortell oss om livssituasjonen din, utfordringer du står overfor og endringer som skjer i livet ditt. På den måten får vi skreddersydd rådene vi gir etter akkurat ditt behov. Kundene bruker oss ikke nok.