Tekniske krav til bruk av våre nettjenester eller problemer med innlogging og bruk

For å bruke nettbanken så trenger du en nettleser som for eksempel Chrome, Firefox, Edge eller Safari.  

Vi anbefaler at du oppdaterer enheten til det nyeste operativsystemet, eller at du fremover bruker den nyeste versjonen av Google Chrome, Firefox, Microsoft Edge eller Safari når du bruker nettjenestene våre.  Se oversikt under over operativsystemer og nettlesere.  

Har du problemer med å logge inn i nettbanken eller få utført tjenester? 

  • Oppdater antivirusprogram og nettleser til nyeste versjon 
  • Kontroller at Nordeas nettsteder er tillatt i antivirusprogrammet og nettleseren 

Et problem kan f.eks. være en hvit side eller at siden mangler innhold. Hvis du har spørsmål i forbindelse med dette må du gjerne kontakte oss i mobilbanken via chat.  

Les mer om sikker bruk av Nettbank Privat

Browser og operativsystem

Nettleseren din også kalt Browser er programmet som brukes til å vise websider. Vi har testet at nettbanken fungerer med følgende nettlesere og operativsystemer: 

Windows 8, Windows 10*
Browser
Firefox seneste versjon
Google Chrome seneste versjon
Microsoft Edge seneste versjon


*) Av sikkerhetsgrunner støtter vi ikke lenger Internet Explorer 11 og anbefaler at du bytter til en annen nettleser.

Apple macOS 11 og iOS 12 eller nyere
Browser
Safari 7.0 eller nyere
Firefox seneste versjon
Google Chrome seneste versjon
Linux Ubuntu, seneste versjon
Browser
Firefox seneste versjon