Viktig å huske på
- Skal du bruke Nordea ID som BankID, må du ha bestilt BankID gjennom oss.
- Har du ikke BankID, kan du fortsatt bruke Nordea ID til betalinger og innlogging i nett- og mobilbanken.
Etterpå er det bare å åpne appen og komme i gang med aktiveringen.
Har du BankID fra en annen bank?
Da kan du ikke bruke Nordea ID. Bruk app-løsningen til banken som du fikk BankID fra eller bestill BankIDÅpnes i nytt vindu fra Nordea.
Under 13 år eller bruker ikke BankID?
Da må du ringe oss på 232 06001, så hjelper vi deg med aktiveringen.
Nå er Nordea ID klar for å brukes til innlogging, signering og netthandel.
Husk disse Nordea ID-triksene:
Aktiver FaceID eller fingeravtrykk for superrask innlogging
Tillatt push-varslinger for å gjøre bruken av appen smidigere.
Velg Nordea ID som signeringsmetode under "Profil" i mobilbanken.
Når du er i et BankID-innloggingsvindu, velg BankID -> BankID med app -> Nordea ID
Hvis ikke Nordea ID kommer opp i det siste steget, kan du klikke på Velg annen BankID.
Åpne appen og identifiser deg enkelt med ansikt, fingeravtrykk eller PIN-kode.
Nå kan du fortsette der du slapp og skrive inn ditt personlige BankID-passord.
Husk:Se våre hjelpevideoer som viser hvordan du kommer i gang og bruker Nordea ID-appen.
På våre hjelpesider finner du flere vanlige spørsmål og svar om blant annet BankID og Nordea ID.
Gå til våre hjelpesider