Vi hjelper deg

Alt vi gjør handler om kundene våre og vi ønsker å skape den beste kundeopplevelsen i alle kanaler. Om du har lyst til å kjøpe drømmeboligen din eller drømmehytta, så har vi finansieringen og ekspertisen som skal til for å hjelpe deg med å lykkes. 

Vi er både personlige og digitale - du bestemmer selv om du vil møte oss eller snakke med oss over telefon eller gjennom skjermen. I Nordea jobber vi hele tiden for å utvikle oss for å levere de beste kundeopplevelsene i alle kanaler.

Priseksempel førstehjemslån: Nom. rente fra 5,49 % p.a, eff. rente 5,71 % p.a., 2.000.000,- o/25 år. Totale kostnader: kr 3 703 643,00

Visste du at...?

Hans Christian Andersen (1805-1875) var en av Nordeas første kunder.

Da «Sparekassen for Kjøbenhavn og Omegn» åpnet i 1820 var det å spare penger i bank et helt nytt fenomen. Banker på den tiden var ikke ment for vanlige folk, men det endret seg heldigvis og H.C. Andersen, som var født i fattigdom, begynte også å spare pengene sine i banken. Da han døde i 1875 hadde han en formue tilsvarende flere millioner kroner på kontoen. 

Vi lanserte vår egen paraplyservice i 1964

Den norske Christiania Bank og Kreditkasse satte opp et skilt over paraplyene som sa: «Lån når det regner, returner når det er sol».

Vår første drive in bank åpnet i 1960

Det ble ikke veldig populært blant kundene og derfor varte heller ikke tilbudet veldig lenge. Litt senere ble minibanken introdusert – noe som raskt ble veldig populært. 

Vi fikk vår første kvinnelige banksjef i 1911

Esteri Heikinheimo ble den første kvinnelige banksjefen i en finsk kommersiell bank. Som i så mange andre små områder åpnet filialen i banksjefens eget hjem. 

Siste på teknologifronten

Vi i Nordea liker å utfordre og det siste på teknologifronten er betaling med ring, armbånd og nøkkelringer. Smarttilbehør koblet til bankkort eller kredittkort er veldig kjekt når man er på farten. Du har selvsagt også mulighet til å bruke Apple Pay og Google Pay.