Hvordan opprette Brukskonto for mindreårige (under 18 år)?

Når barnet er kunde

Har barnet ditt allerede en konto i Nordea, kan du åpne en ny konto i Nettbanken eller ringe Kundeservice på 232 06001.

Har vi ikke barnets fødselsattest registrert, må du på forhånd avtale tid med rådgiver på chat eller telefon 232 06001. Du må ta med følgende til møtet: 

  • Fødselsattest. Har du ikke fødselsattesten kan du bestille denne på Altinn eller ved å kontakte lokalt Folkeregister/ Skattekontor.
  • Signert fullmakt (pdf, 535 KB)Åpnes i nytt vindu fra den foresatte som eventuelt ikke kommer i banken.
  • Gyldig legitimasjon av begge foresatte også til den som eventuelt ikke er til stede.

Merk: Begge foresatte må være registrert som kunde i Nordea. Foresatte som ikke er registrert fra før, vil bli registrert samtidig med opprettelsen av barnets konto og kundeforhold.

Spesielt fra fylte 15 år 

Har barnet allerede BankID og Nettbank i Nordea kan barnet selv opprette konto med bankkort og Basistjenesten (forenklet Nettbank). Ønsker barnet Nettbank med BankID, krever det signatur fra begge foresatte. 

Når barnet ikke er kunde i Nordea

Foreldre/verge som er kunder i Nordea kan benytte nettløsningen under for å registrere barnet som kunde og bestille de vanligste produktene og tjenestene som konto, kort og nettbank.

Foreldre/verge som ikke er kunder hos oss, bestiller ved å gå til et Nordea-kontor. Husk at du på forhånd må avtale tid med rådgiver på chat eller telefon 232 06001. Les mer om kundeetablering og gyldig dokumentasjon.  

Åpne konto for barnet ditt

Åpne konto