Et spesielt godt førsteinntrykk
Trine Svendsen (41) er utdannet sivilingeniør, men videreutdannet seg til lærer da hun skjønte at det var ute blant ungdom i klasserommet hun trivdes best. Som en engasjert dame med tydelig meninger er hun klar på én ting når vi snakker sammen:
– Jeg er en bevisst forbruker, og det er ikke slik at jeg er ukritisk frelst selv om jeg har hatt en veldig god opplevelse så langt. Kan jeg spare penger på å bytte bank, så gjør jeg det. Så banken må holde meg fornøyd, sier Trine.
Trine var en av nesten 240.000 kunder som valgte å bli med over til Nordea da Danske Bank ikke lenger skulle ha et tilbud til personkunder.
– Jeg bestemte meg for å bytte over litt før alle andre, siden jeg trengte et billån og ikke kunne få dette hos den gamle banken i påvente av overgangen. Følte meg nesten litt som et gissel uten så mye handlefrihet, sier Trine med et glimt i øyet.
– Så derfor tok jeg kontakt med Nordea direkte og ble møtt av rådgiveren Marie Mellingsæter, som effektivt fikset det jeg trengte, så jeg fikk kjøpt bil.
Trine forteller om et spesielt godt førsteinntrykk av banken.
– Slik som Marie hjalp meg, så følte jeg at jeg var hennes eneste kunde, forteller Trine.
Når Marie får høre hva Trine sier, svarer hun at selv om det var vi som valgte å overta kundene fra Danske Bank, er det jo opp til Trine og de andre kundene å fortsette og velge oss.
– Det er vi veldig ydmyke på, sier Marie, som legger til at hun synes det er stas når kunder gir slike tilbakemeldinger til henne.