Et typisk møte med Morten
- Først og fremst så setter han alltid av nok tid, og inviterer meg gjerne til et fysisk møte på Nordeas kontor i Trondheim sentrum. Da er han alltid meget godt forberedt. Møterommet er ryddig og kaffe samt noe å notere på ligger klart.
- Morten drar meg igjennom min økonomiske situasjon, og han har alltid fakta klart. Han er kunnskapsrik og opptatt av mine behov. Jeg er trygg på at han vil mitt beste og jeg stoler 100% på ham. Mine økonomiske disposisjoner er i stor grad basert på hans vurderinger av hvordan mitt behov kan løses på best mulig måte.
- Det dreier seg ofte om hvor mye jeg skal sette av midlene mine i aksjefond. Det går jo som oftest i sparepenger, pensjon og skatt.
For viktigere enn kaffe og lefse er nettopp Mortens forberedelser og gode råd.
- For meg er det jo naturlig å kjenne personene vi jobber med, fortsetter Morten. Hva ønsker de oppnå, hvordan kan vi få verdiene deres til å vokse? Vi har ekspertisen og den liker vi å dele.
- Jo bedre jeg kjenner Hans Jørgen og hans økonomiske situasjon og mål, jo enklere er det for meg å gi gode råd eller trekke på andre eksperter i det som jo faktisk er Nordens største bank.
Liker å gi råd
Så er det ikke alltid vi må avtale et fysisk møte, fortsetter Hans Jørgen, og forklarer at hvis det er noe han lurer på så plukker han opp mobilen og ringer.
- Får jeg ikke svar ringer Morten meg alltid opp igjen.
- Da kan jeg for eksempel spørre om uroligheter i markedet som nå med tollkrigen til Trump eller under pandemien da børsene gikk ned. Jeg tar vel ofte kontakt for å bekrefte det jeg allerede vet om at det er lurt å sitte stille i båten når det er krise, humrer Hans Jørgen.
- Det er selvsagt helt greit, fortsetter Morten når han hører hva Hans Jørgen forteller. - Det er jo ofte den bekreftelsen jeg trenger høre selv, og den praten trenger ikke vare mer enn noen minutter. Av og til er det veldig greit å bare få bekreftet det man allerede vet ved å bare si det høyt. Og sånn skal det være. Terskelen skal være lav for å ta kontakt.