Rådgiver tar selv kontakt

Hans Jørgen Olsen (59) ble kunde i Nordea for 15 år siden og har hatt sin faste rådgiver Morten Dalheim i rundt fem år. Det har vært et forhold kjennetegnet av god kommunikasjon mellom dem. Hans Jørgen liker godt at Morten er den som uoppfordret tar kontakt.

- Vi har et godt forhold, sier Hans Jørgen som jobber som regionsdirektør i Ly Forsikring. Morten tar gjerne kontakt med meg når han mener det har gått for lang tid siden vi snakket sammen, andre ganger er det jeg som tar initiativ.

Rådgiver Morten Dalheim er engasjert og forteller at for ham er det en selvfølge at det ikke alltid er kunden som skal ta kontakt.

- Jeg vil jo at Hans Jørgen og verdiene hans skal være godt ivaretatt, så jeg følger opp hvis jeg synes det har vært for lenge siden vi snakket sammen.

Hans Jørgen og Morten Rådgiver 2

Hos Nordea får du personlig rådgivning

Nordea vet at ingen mennesker er like. Derfor får du også din egen personlige rådgiver, som skreddersyr samtalene etter dine behov og økonomiske situasjon. 

  • Spesialiserte rådgivere som er tett på og opptatt av å finne gode løsninger for akkurat deg. 
  • Full gjennomgang av økonomi, lån, kort og kreditt. 
  • Skreddersydde råd og personlig oppfølging for å optimalisere din økonomi. 

Alltid godt forberedt

Et typisk møte med Morten

- Først og fremst så setter han alltid av nok tid, og inviterer meg gjerne til et fysisk møte på Nordeas kontor i Trondheim sentrum. Da er han alltid meget godt forberedt. Møterommet er ryddig og kaffe samt noe å notere på ligger klart.

- Morten drar meg igjennom min økonomiske situasjon, og han har alltid fakta klart. Han er kunnskapsrik og opptatt av mine behov. Jeg er trygg på at han vil mitt beste og jeg stoler 100% på ham. Mine økonomiske disposisjoner er i stor grad basert på hans vurderinger av hvordan mitt behov kan løses på best mulig måte. 

- Det dreier seg ofte om hvor mye jeg skal sette av midlene mine i aksjefond. Det går jo som oftest i sparepenger, pensjon og skatt.

For viktigere enn kaffe og lefse er nettopp Mortens forberedelser og gode råd.

- For meg er det jo naturlig å kjenne personene vi jobber med, fortsetter Morten. Hva ønsker de oppnå, hvordan kan vi få verdiene deres til å vokse? Vi har ekspertisen og den liker vi å dele.

- Jo bedre jeg kjenner Hans Jørgen og hans økonomiske situasjon og mål, jo enklere er det for meg å gi gode råd eller trekke på andre eksperter i det som jo faktisk er Nordens største bank.

Liker å gi råd

Så er det ikke alltid vi må avtale et fysisk møte, fortsetter Hans Jørgen, og forklarer at hvis det er noe han lurer på så plukker han opp mobilen og ringer.

- Får jeg ikke svar ringer Morten meg alltid opp igjen.

- Da kan jeg for eksempel spørre om uroligheter i markedet som nå med tollkrigen til Trump eller under pandemien da børsene gikk ned. Jeg tar vel ofte kontakt for å bekrefte det jeg allerede vet om at det er lurt å sitte stille i båten når det er krise, humrer Hans Jørgen.

- Det er selvsagt helt greit, fortsetter Morten når han hører hva Hans Jørgen forteller. - Det er jo ofte den bekreftelsen jeg trenger høre selv, og den praten trenger ikke vare mer enn noen minutter. Av og til er det veldig greit å bare få bekreftet det man allerede vet ved å bare si det høyt. Og sånn skal det være. Terskelen skal være lav for å ta kontakt.

Plass til hele familien

- Sist jeg hadde møte med Morten så tok jeg med meg datteren min som har begynt på BI og er litt ekstra nysgjerrig på økonomi. Hun hørte på samtalen og når vi var ferdig tok Morten og hun en prat. Så fikk hun også råd om hvordan hun skal tenke.

- Det er veldig kult å få lov til å gi råd og bli kjent med flere deler av familien til Hans Jørgen, sier Morten, og forteller at Nordea skal være en bank som har plass til hele familien og at som Premium-kunde har også barna til hans tilgang til det samme tilbudet som han.

- Nå skal jeg koble også sønnen min med Morten slik at han også kan få råd rundt studielån, fremtidig leilighetskjøp, skatt og sparing, sier Hans Jørgen.

Hans Jørgen og Morten Rådgiver

Gratis juridiske råd

En god sparringspartner opplevde Hans Jørgen også da han kontaktet Morten for å skrive fremtidsfullmakt.

- Jeg spurte Morten om hvordan jeg skulle gripe an dette viktige temaet, sier Hans Jørgen. Da fortalte Morten meg at som Premium-kunde så kunne jeg også få gratis møte med en av Nordeas jurister.

- Etter møtet satte juristen opp et utkast til fremtidsfullmakt, sendte den over som avtalt, jeg justerte litt, fikk den ferdig tilbake og printet den ut og signerte med vitner. Så havner jeg på sykehjem nå, så har barna mine tilgang til alle mine verdier med en gang.

- Gratis profesjonell hjelp, en bank som også tar vare på familien min og som har gitt meg råd som har gitt meg god avkastning. Da er jeg godt fornøyd, ja.

Hans Jørgen avslutter:

- Det er vel fellesnevneren, at jeg alltid får råd og hjelp. Enten at jeg proaktivt blir kontaktet av rådgiveren min eller at når jeg ringer til kundeservice så tar folk telefonen og så får jeg den hjelpen jeg trenger i Nordea.