Økt sikkerhet
Nordea gir deg som kunde bedre sikkerhet ved å innføre en ekstra trygghet mot trojanere eller annen ondsinnet programvare.
Dette medfører at det av og til ikke vil la seg gjøre å gjennomføre en betaling i Nettbanken slik du pleier, men du må i tillegg godkjenne eller avvise betalingen via SMS.
Du mottar SMS med kontonummer og beløp. Du må da kontrollere at dette stemmer med det du har lagt inn i nettbetaling.
Hva innebærer dette for deg?
Hvis en regning stoppes, vil du få en melding i Nettbanken om betalingen det gjelder. Du må godkjenne eller avvise betalingen for å få den gjennomført eller stoppet. Dette gjør du ved å svare på en SMS fra Nordea på følgende måte:
- Bekreft med å svare ”JA” på SMS
- Avvise med å svare ”Nei” på SMS
Dersom du ikke allerede har ditt mobiltelefonnummer registrert, kan du registrere dette og deretter få SMS ved å velge ”Send SMS på nytt” på den transaksjonen som er stoppet. Har du problemer med dette kan du ringe Kundeservice Bedrift på 06002 valg 2 for hjelp. Bemerk at åpningstiden er mandag til fredag 08:00 til 17:00.
NB! Når du har kontrollert betalingen og sendt ”JA” er betalingen ikke lenger stoppet og legges under ”ubekreftede betalinger” i Nettbetaling. Du må da bekrefte denne med kodebrikke for å få betalingen fullført.