I disse dager vil du bli bedt om å oppdatere kundeinformasjonen din. Lurer du på hvorfor vi stiller spørsmål og hva som skjer hvis du ikke svarer?
Mest stilte spørsmål og svar
- Jeg får betaling fra arbeidsgiver, NAV eller andre snart, men rakk ikke å gi det nye kontonummeret mitt. Hva gjør jeg?
- Jeg vil avslutte konto, kort eller hele kundeforholdet, hva gjør jeg?
- Hvordan overfører jeg fra brukskonto til kredittkortet mitt?
- Jeg og/eller barnet har ikke BankID og må bestille ny, hva gjør jeg?
- Virker BankID-en min nå som jeg har flyttet til Nordea?
- Kan jeg bruke Vipps?
- Hvordan aktiverer jeg det nye kortet mitt fra Nordea?
- Hva er PIN-koden på det nye kortet mitt fra Nordea?
- Hva skjedde med betingelsene mine etter flyttingen?
- Har jeg fått med meg forbundsfordelene til Nordea?
- Jeg har ikke fått kort fra Nordea, hva gjør jeg?
- Hva skjedde med fondene mine?
Oversikt over det du må fikse selv
1. Last ned mobilbanken
2. Aktiver kortet ditt
3. Finn riktig PIN-kode
4. Gi det nye kontonummeret til alle du får penger fra
5. Oppdater kortnummer i apper og betalingsløsninger
Les mer om hvordan du gjør det
Åpent hus med Nordea - vår møteplass
Vi i Nordea har tradisjon i å holde kundearrangementer som vi kaller Åpne hus. Vi ser frem til å invitere deg hjem til oss i våre lokaler rundt om i Norge, og til å sette sammen engasjerende og sosiale program med dagsaktuelle temaer hvor ekspertene våre deler sin kompetanse.
Følg med her for fremtidige arrangementer.
Slik kommer du i gang
Her finner du mer informasjon om hvordan du kommer i gang med:
Her finner du flere spørsmål og svar
Var du allerede kunde i Nordea da du flyttet fra Danske Bank?
Her har vi satt opp en oversikt med spørsmål og svar som du kanskje lurer på
Velkommen til Nordea
I 2023 godkjente myndighetene Nordeas overtakelse av Danske Bank sin personkundevirksomhet, Private Banking-virksomhet og tilhørende fondsporteføljer. Randi Marjamaa er landssjef i Nordea Norge, og er opptatt av at du skal bli godt tatt imot når du kommer til oss. Ta en kikk på hennes velkomsthilsen til deg.
- Et nyttig verktøy som forenkler hverdagen

Nordens mest brukte mobil- og nettbank.
Valgte Nordea: - Jeg følte meg ønsket som kunde
For Mads var det en positiv opplevelse å komme fra Danske Bank til Nordea. Samtalen med rådgiver og totalpakken ble avgjørende for bankbyttet.
– Strakk seg langt for at vi skulle bli fornøyde
Digital, fremtidsrettet, men likevel personlig. Camilla Ackermann sier byttet til Nordea er det enkleste bankbyttet hun har gjort.
– Jeg ble sett og hørt da jeg trengte det mest
Etter et samlivsbrudd fryktet Magnus Sekkelsten at han måtte flytte, men en rådgiver som så det store bildet ble redningen.
– Jeg har ikke hørt om noen som har fått lavere rente
Da siviløkonomen Ingvild skulle bytte bank, hadde hun en rekke spesifikke krav til banken.
Les mer om noen av våre tilbud
Banken som passer for deg
Uansett hvor du er i livet, har vi et kundekonsept som er tilpasset deg. Enten du er ung student, godt voksen, i etableringsfasen eller forbundsmedlem, skal du alltid få gode betingelser og gode råd.
Nordea Premium
Har du god økonomi kan det kreve litt ekstra oppfølging, og litt andre typer råd og tjenester. Derfor er individuell rådgivning en av de mange fordelene i Premium-konseptet.
Private Banking
Formuesforvaltning er en helt egen øvelse, som krever avansert ekspertise og tett personlig oppfølging. Vi skreddersyr et eget team for nettopp deg, inkludert både juridiske og strategiske tjenester.
Nordeas bærekraftige utvalg
Forskjellen vi kan gjøre ved å velge miljøvennlige løsninger er store. Derfor ønsker vi i Nordea å støtte nettopp deg som velger grønt – både i små og store sammenhenger.
Din sikkerhet er viktig for oss
Det er dessverre mye svindel om dagen, og svindlerne utnytter ofte endringer som skjer rundt oss i svindelforsøkene sine. Husk at vi aldri vil be deg om å oppgi sensitiv informasjon, slik som BankID- og kortinformasjon, personlig passord og koder, via e-post, SMS eller telefon. Hvis du mottar en henvendelse som du er usikker på om er ekte, kan du ta kontakt med oss på Kundeservice.