- Problemer ved innlogging og bruk av nettbanken
For å bruke nettjenestene våre må du oppdatere enhetens operativsystem og/eller nettleser til nyeste versjon av Google Chrome, Firefox eller Safari.
Husk også å oppdatere til siste versjon av antivirusprogrammet og kontroller at Nordeas nettsteder er tillatt i antivirusprogrammet og nettleseren. Les mer om tekniske minstekrav
- Navnet mitt er feil i nettbanken
Det skyldes som regel at du har en "translator" utvidelse aktivert i nettleseren som automatisk oversetter navnet ditt. Problemet løses ved å deaktivere denne utvidelsen.
- Innlogging i nettbanken
Vi anbefaler deg å laste ned og aktivere Nordea ID - vår app for BankID. Nordea ID-appen gjør innlogging enda enklere. Ved innlogging i nettbanken har vi et eget innloggingsalternativ som heter Nordea ID hvor du slipper å benytte det personlige passordet for BankID. Last ned Nordea ID
- Tilpasse forsiden i nettbanken
Gå nederst på forsiden og klikk på Blyanten/Rediger. Her kan du velge hvilke produkter du ønsker å se på forsiden og endre rekkefølgen.
- Velge standardkonto for betalinger i nettbanken
Gå til Økonomi toppmenyen og velg Kontoer og transaksjoner. Klikk på kontoen du ønsker å benytte som standardkonto og deretter på Vis kontoopplysninger. Under Standardkonto trykker du på Angi som standard. Dette kan du også gjøre på Oversikt-siden ved å klikke på aktuell konto.
Endringer du gjør i den gamle nettbanken, vil ikke bli overført til den nye nettbanken og motsatt.
- Endre navn på kontoene mine i nettbanken
Gå til Økonomi toppmenyen og velg Kontoer og transaksjoner. Klikk på kontoen du ønsker å gi et kallenavn, klikk på Vis kontoopplysninger og velg Rediger under Kallenavn.
- Overføre mellom egne kontoer i nettbanken
Gå til Betalinger i toppmenyen og velg Overføre til egen konto. Her kan du også velge om det skal være en Fast overføring.
- Gjøre en betaling i nettbanken
Gå til Betalinger i toppmenyen og velg Ny betaling. Fyll ut feltene og velg Bekreft eller Lagre og bekreft senere.
- Se betalinger som er bekreftet i nettbanken
Gå til Betalinger i toppmenyen og velg Betalingsoversikt. Klikk på Bekreftet for å se betalinger som du har godkjent.
- Endre en betaling som er bekreftet i nettbanken
Gå til Betalinger i toppmenyen og velg Betalingsoversikt. Velg Bekreftet og der kan du klikke på de tre prikkene til høyre for betalingen for å endre eller slette den.
- Se detaljer på utførte betalinger i nettbanken
Gå til Betalinger i toppmenyen og velg Søk etter betalinger. Da vil du komme til den gamle nettbanken hvor du kan se detaljer på utførte betalinger.
- Lage en fast betaling i nettbanken
Gå til Betalinger i toppmenyen og velg Ny betaling. Fyll ut feltene og nederst på siden kan du velge Fast betaling.
- Lagre en mottaker i nettbanken
Gå til Betalinger i toppmenyen og velg Ny betaling. Fyll ut feltene og nederst på siden får du valget Lagre mottaker. Alle mottakere du har lagret ser du i feltet for Til konto.
- Endre eller slette en mottaker i nettbanken
Gå til Betalinger i toppmenyen og velger Mottakerregister. Klikk på de tre prikkene på høyre side for å redigere eller slette mottakeren. På samme sted kan du også legge til nye mottakere. Oversikten oppdaterer seg automatisk mellom nettbanken og mobilbanken.
- Laste ned kvittering fra nettbanken
Trykk på den aktuelle transaksjonen slik at Transaksjonsdetaljer åpner seg. Trykk på Skriv ut og deretter Save as pdf under printervalg.
- Dokumenter
Dokumenter finner du under Profil i mobilbanken og under navnet ditt øverst til høyre i nettbanken. I Dokumenter kan du se blant annet kontoutskrifter, årsoppgaver og renteendringsbrev, samt avtaler til signering med BankID.