- Privat
- Spørsmål og svar om nettbanken
Spørsmål og svar om Privat Nettbank
Hva lurer du på?
- Innlogging i nettbanken
Du kan logge inn med BankID fra alle banker. I innloggingsbildet velger du den metoden som passer for deg.
Hvis du har BankID fra Nordea, kan du bruke Nordea ID - vår app for BankID. Nordea ID-appen gjør innlogging enda enklere. Vi har et eget innloggingsalternativ som heter Nordea ID, hvor du slipper å benytte det personlige passordet for BankID. Last ned Nordea ID
- Problemer ved innlogging og bruk av nettbanken
For å bruke nettjenestene våre må du oppdatere enhetens operativsystem og/eller nettleser til nyeste versjon av Google Chrome, Firefox eller Safari.
Husk også å oppdatere til siste versjon av antivirusprogrammet og kontroller at Nordeas nettsteder er tillatt i antivirusprogrammet og nettleseren. Les mer om tekniske minstekrav
- Navnet mitt er feil i nettbanken
Det skyldes som regel at du har en "translator" utvidelse aktivert i nettleseren som automatisk oversetter navnet ditt. Problemet løses ved å deaktivere denne utvidelsen.
- Tilpasse forsiden i nettbanken
Gå nederst på forsiden og klikk på Blyanten/Rediger. Her kan du velge hvilke produkter du ønsker å se på forsiden og endre rekkefølgen.
- Velge standardkonto for betalinger i nettbanken
- Gå til Økonomi toppmenyen
- Velg Kontoer
- Klikk på kontoen du ønsker å benytte som standardkonto
- Klikk på Vis kontoopplysninger
- Under Standardkonto trykker du på Angi som standard
Dette kan du også gjøre på Oversikt-siden ved å klikke på aktuell konto.
Endringer du gjør i den gamle nettbanken, vil ikke bli overført til den nye nettbanken og motsatt.
- Endre navn på kontoene mine i nettbanken
- Gå til Økonomi toppmenyen
- Velg Kontoer
- Klikk på kontoen du ønsker å gi et kallenavn
- Klikk på Vis kontoopplysninger
- Velg Rediger under Kortnavn
- Overføre mellom egne kontoer i nettbanken
- Gå til Betalinger i toppmenyen
- Velg Overføring til egen konto
Her kan du også velge om det skal være en Fast overføring.
- Gjøre en betaling i nettbanken
- Gå til Betalinger i toppmenyen
- Velg Ny betaling
- Fyll ut feltene
- Klikk på Lagre og godkjenn senere eller Godkjenn betaling
- Se betalinger som er bekreftet i nettbanken
- Gå til Betalinger i toppmenyen
- Velg Betalingsoversikt
- Klikk på Kommende for å se betalinger som du har godkjent
- Endre en betaling som er bekreftet i nettbanken
- Gå til Betalinger i toppmenyen
- Velg Betalingsoversikt
- Klikk på Kommende
- Finn den aktuelle betalingen
- Klikk på de tre prikkene til høyre for betalingen for å redigere eller slette den
- Se detaljer på utførte betalinger i nettbanken
- Gå til Betalinger i toppmenyen
- Velg Søk etter betalinger
Da vil du komme til den gamle nettbanken hvor du kan se detaljer på utførte betalinger.
- Lage en fast betaling i nettbanken
- Gå til Betalinger i toppmenyen
- Velg Ny betaling
- Fyll ut feltene
- Nederst på siden kan du velge Opprett fast betaling
- Lagre en mottaker i nettbanken
- Gå til Betalinger i toppmenyen
- Velg Ny betaling
- Fyll ut feltene
- Nederst på siden får du valget Lagre mottaker
Alle mottakere du har lagret ser du i feltet for Til konto.
- Endre eller slette en mottaker i nettbanken
- Gå til Betalinger i toppmenyen
- Velg Mottakerregister
- Klikk på de tre prikkene på høyre side for å redigere eller slette en mottaker
På samme sted kan du også legge til nye mottakere. Oversikten oppdaterer seg automatisk mellom nettbanken og mobilbanken.
- Laste ned kvittering fra nettbanken
- Trykk på den aktuelle transaksjonen slik at Detaljer åpner seg
- Trykk på Skriv ut
- Velg Save as pdf under printervalg
- Dokumenter
Dokumenter finner du under Profil i mobilbanken og under navnet ditt øverst til høyre i nettbanken. I Dokumenter kan du se blant annet kontoutskrifter, årsoppgaver og renteendringsbrev, samt avtaler til signering med BankID.
- Privat
- Spørsmål og svar om nettbanken