Chat med oss Åpnes i nytt vindu Kundeservice Privat

Sikkerhetsbekreftelse av nettbetalinger via SMS

Økt sikkerhet

Nordea gir deg som kunde økt sikkerhet ved å innføre en ekstra trygghet mot trojanere eller annen ondsinnet programvare.

Dette medfører at det av og til ikke vil la seg gjøre å gjennomføre en betaling i Nettbanken slik du pleier, men du må i tillegg godkjenne eller avvise betalingen via SMS. 

Hva innebærer dette for deg?

Hvis en regning stoppes, vil du få en melding i Nettbanken om betalingen det gjelder. Du må godkjenne eller avvise betalingen for å få den gjennomført eller stoppet. Dette gjør du ved å svare på en SMS fra Nordea på følgende måte:

  • Bekreft med å svare ”JA” på SMS 
  • Avvise med å svare ”Nei” på SMS 

NB! Når du har kontrollert betalingen og sendt ”JA” er betalingen ikke lenger stoppet og legges under ”ubekreftede betalinger” i Nettbetaling. Du må da bekrefte denne med sikkerhetskort for å få betalingen fullført. 

Registrere mobiltelefonnummer i Nettbank Privat

  1. Logg deg inn i Nettbanken og gå til "Dagligbank", velg "Mobiltjenester" i venstre meny og klikk på "SMS-bekreftelse".
  2. Registrer ditt mobilnummer. 
  3. Du vil motta en SMS som du besvarer med en engangskode fra sikkerhetskortet/BankID utstedt fra Nordea. 
  4. Fullfør betalingen i Nettbanken ved å oppdatere siden eller gå til «Betaling» og «Ubekreftede betalinger». Dersom du vil fullføre betalingen i Mobilbank-appen, gå til «Forfall» nederst på skjermen, og velg «Ubekreftede». 

Har du ikke registrert mobilnummeret ditt i Nettbanken?

Registrer mobilnummeret ditt for SMS-bekreftelse Åpnes i nytt vindu