Lise flyttet raskt inn i sin nye leilighet, men det tok lengre tid enn forventet å selge den gamle. Plutselig hadde hun to boliglån som skulle betjenes.
– Det er ikke alle som ser verdien av å ha egen kunderådgiver før de gjerne er i en situasjon hvor de trenger litt ekstra veiledning, slik som Lise, forteller rådgiver Aud Repstad.
– Forståelig nok synes Lise det var stressende å plutselig skulle håndtere kostnader knyttet til to boliger. For å gjøre situasjonen mer oversiktlig gikk vi gjennom alle faste utgifter og satte opp et budsjett slik at det ble enklere for henne å senke skuldrene.
Leiligheten ble til slutt solgt og Lise er lettet over at hun nå kun har ett boliglån å betale på. Samtidig synes hun erfaringen var lærerik.
– For en som meg, som ikke er så interessert i økonomi, er jeg takknemlig for at Aud har holdt i trådene. Hun har vært en bra støttespiller og har gitt meg en større forståelse og oversikt over egen økonomi, forteller Lise.
– I tillegg til å hjelpe meg med mellomfinansiering, har hun veiledet meg i alt fra sparing i fond til personlige råd om forvaltning av egen økonomi. Det er noe jeg har savnet fra min tidligere bank.
Gode råd Som NITO-medlem får Lise mange fordeler hos Nordea. Det viktigste for henne har vært gunstig boliglånsrente og egen Premium-rådgiver som veileder henne. Foto: Anne-Line Nygaard.