Har du avtalt med rådgiver å sende inn dokumenter i forkant av videomøtet?
Eller vil du sende beskjed til rådgiver på en trygg og sikker måte?
Slik går du frem
For å oppdatere ny adresse i Brønnøysundregistrene, gjøres det her. Adresseendring til annen adresse enn oppdatert i Brønnøysundregistrene, kan daglig leder eller signaturberettiget ta kontakt med oss på chat eller telefon 232 06002, valg 2, så kan adressen endres.
Henvendelse for å avslutte kundeforholdet må komme fra den/de som har signaturrett på vegne av bedriften. Besøk Brønnøysundregistrenes hjemmesider www.brreg.no for å se hvilken signaturrett som gjelder for din bedrift. Er det mer enn 5 som signerer for bedriften i henhold til firmaattesten, ber vi dere forfatte et oppgjørsbrev vedlagt legitimasjoner. Dette kan lastes opp i Bedriftens dokumenter her.
Dersom en person kan signere alene på vegne av bedriften kan vedkommende logge seg inn på sikker chat for henvendelsen om å avslutte kundeforholdet. Hvis signaturrett innehas av 2-5 personer, kan oppgjør av foretas her. NB! Har bedriften også en skattetrekkskonto med innestående, trenger vi en frigivelseserklæring fra kemner for å gjøre den opp. Kontakt lokal skatteoppkrever for å få tilsendt denne. Ved mottak av denne kan den lastes opp i Bedriftens dokumenter, i forkant av oppgjøret. Last da opp i Bedriftens dokumenter her.
Det revisjonspliktige selskapet kan bestilles revisjonsoppgave ved å sende signert fullmakt sendes på e-post til . Pris for revisjonsoppgave finner du ved å klikke her.
Forespørselen på e-post må inneholde:
Kundenavn, kundenummer/kontonummer
Hvilken dato skal revisjonsoppgaven være fra (per dato)
Belastningsonto for gebyr (valutakonto, depositumskonto eller skattetrekkskonto kan ikke benyttes)
I tillegg må vi få oppgitt telefonnummer, postadresse og e-postadresse til kontaktpersonen i revisjonsselskapet som skal motta revisjonsoppgaven
Når det er ny rolle(r) (eiere, styremedlemmer) i virksomheten er det viktig at dere oppdaterer firmaattesten i Brønnøysundregisteret. Det kan gjøres her.
Deretter må kundeinformasjon (Kjenn-din-kunde) hos oss oppdateres. Det kan gjøres her.
Alle reelle rettighetshavere må være legitimert i banken.
Bedrifter kan sende inn oppdatert legitimasjon via Bedriftens dokumenter, Digital Postkasse eller avtale et møte på et Nordea-kontor. Har du spørsmål om innsending av legitimasjon kan du starte en chat med Kundeservice Bedrift.
Dette anser vi som gyldig legitimasjon:
- Pass (norsk og utenlandsk) (har du fått det nye norske passet må vi ha kopi av siden med bilde og siden med signatur)
- Norsk førerkort (begge sider)
- Nasjonalt ID-kort utstedt av et EU/EØS-land (begge sider av kortet)
- Norsk utlendingspass (blått pass)
- Norsk bankkort m/bilde fra annen bank (Forside og bakside av bankkort)
NB! Har du bostedsadresse utenfor Norge må kopi av legitimasjon være bekreftet av en notarial myndighet
Tilganger til selskapets konti i Nordea Business må oppdateres.
- Dette gjøres ikke automatisk. Gamle tilganger må derfor avsluttes og nye må legges til.
- Bruker dere Corporate Netbank kan eksisterende brukere med Administrator-tilgang endre tilganger på egenhånd.
- Dersom Administrator-tilganger skal endres, kontakt kundeservice på telefon (+47) 232 06002 (tastevalg 3) eller chat fra nordea.no/bedrift.
Bankkort (debetkort) registrert på tidligere rolleinnhaver må avsluttes og nye må utstedes på ny kortholder.
Bestill nytt bankkort bedrift her
Avslutt bankkort bedrift her
Hvis selskapet har kredittkort registrert på tidligere rolleinnhaver avsluttes og dere må bestille nytt kort til ny kortholder.
Er dere usikre på om selskapet har en kredittkortavtale, eller har andre spørsmål knyttet til dette kan First Card kundeservice kontaktes på telefon 22 65 83 16 (man-fre. 08-17.00)