- Hvordan kan jeg sende beskjed til rådgiver på en trygg og sikker måte?
Har du avtalt med rådgiver å sende inn dokumenter i forkant av videomøtet?
Eller vil du sende beskjed til rådgiver på en trygg og sikker måte?
Slik går du frem
Logg inn på Bedriftens dokumenterÅpnes i nytt vindu
- Trykk på "Ny beskjed"
- Fyll ut tema, emne og beskjed
- Last opp dokumenter ved å trykke på "Legg ved"
- Trykk send
- Hvordan får bedriften endret adresse?
For å oppdatere ny adresse i Brønnøysundregistrene, gjøres det herÅpnes i nytt vindu. Adresseendring til annen adresse enn oppdatert i Brønnøysundregistrene, kan daglig leder eller signaturberettiget ta kontakt med oss på chat eller telefon 232 06002, valg 2, så kan adressen endres.
- Hvordan blir jeg kunde?
Opprettelse av kundeforhold gjøres herÅpnes i nytt vindu.
- Kan Nordea bekrefte en kapitalforhøyelse for bedriften?
Vi kan bekrefte kapitalforhøyelse for eksisterende kunder. Les mer om kapitalforhøyelse herÅpnes i nytt vindu.
- Hvordan kan Elev-, ungdoms- og studentbedrift bli kunde?
Informasjon om etablering av kundeforhold for elev-, ungdoms- og studentbedrift finner du herÅpnes i nytt vindu.
- Jeg er blitt bedt om å legitimere meg i banken, hva godtar dere som legitimasjon?
Dette anser vi som gyldig legitimasjon:
• Pass (norsk og utenlandsk)
• Norsk førerkort (begge sider)
• Nasjonalt ID-kort utstedt av et EØS-land
• Norsk utlendingspass (blått pass)
• Bankkort med bilde fra annen bank (her må vi ha kopi av både for-og bakside av bankkortet)
Legitimasjon for signaturberettigete kan lastes opp herÅpnes i nytt vindu og for andre herÅpnes i nytt vindu.
- Hvor finner jeg Bedriftens dokumenter?
I Bedriftens dokumenter finner du avtaler som er sendt til deg for signering eller gjennomlesning, innlogging kan gjøres her.Åpnes i nytt vindu
- Hvordan kan min bedrift avslutte sitt kundeforhold?
Henvendelse for å avslutte kundeforholdet må komme fra den/de som har signaturrett på vegne av bedriften. Besøk Brønnøysundregistrenes hjemmesider www.brreg.noÅpnes i nytt vindu for å se hvilken signaturrett som gjelder for din bedrift. Er det mer enn 5 som signerer for bedriften i henhold til firmaattesten, ber vi dere forfatte et oppgjørsbrev vedlagt legitimasjoner. Dette kan lastes opp i Bedriftens dokumenter herÅpnes i nytt vindu.
Dersom en person kan signere alene på vegne av bedriften kan vedkommende logge seg inn på sikker chat for henvendelsen om å avslutte kundeforholdet. Hvis signaturrett innehas av 2-5 personer, kan oppgjør av foretas herÅpnes i nytt vindu. NB! Har bedriften også en skattetrekkskonto med innestående, trenger vi en frigivelseserklæring fra kemner for å gjøre den opp. Kontakt lokal skatteoppkrever for å få tilsendt denne. Ved mottak av denne kan den lastes opp i Bedriftens dokumenter, i forkant av oppgjøret. Last da opp i Bedriftens dokumenter herÅpnes i nytt vindu.
- Min bedrift har endret styret/daglig leder
Når bedriftens informasjon endres, er det viktig at vi får beskjed. Se hvordan du kan oppdatere kundeforholdet her.
- Hvordan får jeg tak i revisjonsoppgave?
Det revisjonspliktige selskapet kan bestilles revisjonsoppgave ved å sende signert fullmakt sendes på e-post til Åpnes i nytt vindu. Pris for revisjonsoppgave finner du ved å klikke herÅpnes i nytt vindu.
Forespørselen på e-post må inneholde:
- Kundenavn, kundenummer/kontonummer
- Hvilken dato skal revisjonsoppgaven være fra (per dato)
- Belastningsonto for gebyr (valutakonto, depositumskonto eller skattetrekkskonto kan ikke benyttes)
- I tillegg må vi få oppgitt telefonnummer, postadresse og e-postadresse til kontaktpersonen i revisjonsselskapet som skal motta revisjonsoppgaven
- Hva må vi gjøre dersom det er nye rolle(r) i virksomheten?
- Når det er ny rolle(r) (eiere, styremedlemmer) i virksomheten er det viktig at dere oppdaterer firmaattesten i Brønnøysundregisteret. Det kan gjøres herÅpnes i nytt vindu.
- Deretter må kundeinformasjon (Kjenn-din-kunde) hos oss oppdateres. Det kan gjøres herÅpnes i nytt vindu.
- Alle reelle rettighetshavere må være legitimert i banken.
Bedrifter kan sende inn oppdatert legitimasjon via Bedriftens dokumenterÅpnes i nytt vindu, Digital PostkasseÅpnes i nytt vindu eller avtale et møte på et Nordea-kontorÅpnes i nytt vindu. Har du spørsmål om innsending av legitimasjon kan du starte en chat med Kundeservice Bedrift.
Dette anser vi som gyldig legitimasjon:
- Pass (norsk og utenlandsk) (har du fått det nye norske passet må vi ha kopi av siden med bilde og siden med signatur)
- Norsk førerkort (begge sider)
- Nasjonalt ID-kort utstedt av et EU/EØS-land (begge sider av kortet)
- Norsk utlendingspass (blått pass)
- Norsk bankkort m/bilde fra annen bank (Forside og bakside av bankkort)
NB! Har du bostedsadresse utenfor Norge må kopi av legitimasjon være bekreftet av en notarial myndighet
- Tilganger til selskapets konti i Nettbank Bedrift må oppdateres.
- Dette gjøres ikke automatisk. Gamle tilganger må derfor avsluttes og nye må legges til.
- Bruker dere Corporate Netbank kan eksisterende brukere med Administrator-tilgang endre tilganger på egenhånd.
- Dersom Administrator-tilganger skal endres, kontakt kundeservice på telefon (+47) 232 06002 (tastevalg 3) eller chat fra nordea.no/bedrift.
Meld inn ny bruker her
Åpnes i nytt vindu Slett gammel bruker herÅpnes i nytt vindu
- Bankkort (debetkort) registrert på tidligere rolleinnhaver må avsluttes og nye må utstedes på ny kortholder.
Bestill nytt bankkort bedrift herÅpnes i nytt vindu
Avslutt bankkort bedrift herÅpnes i nytt vindu
- Hvis selskapet har kredittkort registrert på tidligere rolleinnhaver avsluttes og dere må bestille nytt kort til ny kortholder.
Er dere usikre på om selskapet har en kredittkortavtale, eller har andre spørsmål knyttet til dette kan First Card kundeservice kontaktes på telefon 22 65 83 16 (man-fre. 08-17.00)
Avslutt First Card (kredittkort) herÅpnes i nytt vindu