Chat med oss eller spør Nova Kundeservice Bedrift Ris og ros

Slik avslutter du bedriftskonto

Avslutt konto

Signaturberettiget kan anmode oppgjør av konto, ved å fylle ut skjemaet under. Er det mer enn 5 som signerer i fellesskap for bedriften i henhold til firmaattesten, ber vi dere forfatte et signert oppgjørsbrev vedlagt legitimasjoner. Hvem som signerer på vegne av bedriften, kan sjekkes i Brønnøysundregistrene, herÅpnes i nytt vindu.  Dette kan lastes opp i Bedriftens dokumenter herÅpnes i nytt vindu. Innen 3 virkedager sendes SMS for å bekrefte avslutningen med BankID. 

Der hvor enheten har signaturrett alene, kan eventuelt signaturberettiget ta kontakt på telefon eller sikker chatÅpnes i nytt vindu.

For oppgjør av skattettrekkskonto med innestående, trenger vi frigivelseserklæring fra kemneren. Start en chatÅpnes i nytt vindu for mer informasjon om innsending. 

Innen tre virkedager vil dere motta SMS for å bekrefte avslutning med BankID. 

Gjelder det oppgjør av en depositumskonto, gjøres avslutning herÅpnes i nytt vindu

Velg om hele kundeforholdet eller en enkelt konto skal avsluttes.

Merk at skattetrekkskonto må være tom før den kan avsluttes. Står det midler på denne, må skattetrekksmidler betales til kemneren eller så frigivelseserklæring sendes inn. For informasjon om frigivelseserklæring kan chat startes herÅpnes i nytt vindu.

NB! Alle tjenester og produkter tilhørende kontoen avsluttes. Kontoutskrifter og bilag må hentes ut fra nettbanken før anmodningen sendes inn.

Merk at skattetrekkskonto må være tom før den kan avsluttes. Står det midler på denne, må skattetrekksmidler betales til kemneren eller så må frigivelseserklæring sendes inn. For informasjon om å sende inn frigivelseserklæring kan chat startes herÅpnes i nytt vindu.

For oppgjør av valutakonto trenger vi IBAN og SWIFT på mottakerkonto. Vennligst oppgi dette, hvis ikke mottakerkonto er registrert hos Nordea Norge.
For oppgjør av valutakonto trenger vi IBAN og SWIFT på mottakerkonto. Vennligst oppgi dette, hvis ikke mottakerkonto er registrert hos Nordea Norge.
Skriv inn 11 sifret kontonummer hvor gjenstående penger på konto skal overføres
Skriv inn 11 sifret kontonummer hvor gjenstående penger på konto skal overføres

Spør Nova hele døgnet, alle dager

Kontakt oss

Ring oss mandag-fredag 08.00-17.00.
Sperring av bedriftskort: Ring oss hele døgnet, alle dager