Chat med oss Åpnes i nytt vindu Kundeservice Bedrift Ris og ros

Bli bedriftskunde i Nordea

Uansett om du har drevet i flere år eller har nylig etablert et selskap, er vi tilgjengelige for deg og tilbyr rådgivning for alle dine bankbehov. Er du klar for å ta det neste steget for din bedrift?

Viktig informasjon

Vi ønsker å hjelpe våre kunder, både eksisterende og nye. Det er for øyeblikket meget stor pågang hos oss, og du må derfor beregne med lengre behandlingstid enn normalt. For å få mer informasjon om hvordan man blir bedriftskunde i Nordea, ber vi deg kontakte Kundeservice bedrift, på telefon 232 06002 eller chat.

En rådgiver vil besvare din henvendelse og hjelpe deg videre i prosessen. Før du tar kontakt med banken kan det være lurt å finne frem opplysninger om bedriften og personer, samt eiere. Disse opplysningene finner du typisk i stiftelsesdokumenter og vedtekter, eller i firmaattesten. 
Ved etablering av ny bedriftskunde i Nordea vil det påløpe et gebyr på inntil kr 3.000.
Etablerte selskap med et organisasjonsnummer
Etablerte selskap med et organisasjonsnummer
Slik går dere frem for å bli kunde i Nordea: 

AS/ANS/ASA/DA
  1. Ta kontakt med Kundeservice Bedrift på telefon 232 06002, eller chatÅpnes i nytt vindu.
  2. Ved innsendt søknad kontakter vi deg på e-post for innhenting av nødvendig dokumentasjon, ha følgende dokumenter klare:
  • Firmaattest 
  • Kopi av gyldig legitimasjon på den/de som signerer på vegne av selskapet.
    Er du usikker på hvem som signerer på vegne av selskapet? Sjekk Brønnøysundregistrene her.Åpnes i nytt vindu
Enkeltpersonforetak
  1. Ta kontakt med Kundeservice Bedrift på telefon 232 06002, eller chatÅpnes i nytt vindu.
  2. Ved innsendt søknad kontakter vi deg på e-post for innhenting av nødvendig dokumentasjon, ha følgende dokumenter klare:
  • Kopi av gyldig legitimasjon på den som signerer på vegne av selskapet.     

Dette anser vi som gyldig legitimasjon for alle organisasjonsformer:
 
  • Pass (norsk og utenlandsk) 
  • Norsk førerkort (begge sider)
  • Nasjonalt ID-kort utstedt av et EØS-land 
  • Norsk utlendingspass (blått pass)
  • Bankkort med bilde fra annen bank (her må vi ha kopi av både for-og bakside av bankkortet)

Det er også mulig å legitimere seg ved et av våre bankkontorer. Avtal tid ved å kontakte oss på chatÅpnes i nytt vindu.

AS under stiftelse
Foreninger, frivillige organisasjoner og andre stiftelser
Elev,-ungdoms-og studentbedrifter
Norskregistrert utenlandsk foretak (NUF)
Etablerte selskap med et organisasjonsnummer
Slik går dere frem for å bli kunde i Nordea: 

AS/ANS/ASA/DA
  1. Ta kontakt med Kundeservice Bedrift på telefon 232 06002, eller chatÅpnes i nytt vindu.
  2. Ved innsendt søknad kontakter vi deg på e-post for innhenting av nødvendig dokumentasjon, ha følgende dokumenter klare:
  • Firmaattest 
  • Kopi av gyldig legitimasjon på den/de som signerer på vegne av selskapet.
    Er du usikker på hvem som signerer på vegne av selskapet? Sjekk Brønnøysundregistrene her.Åpnes i nytt vindu
Enkeltpersonforetak
  1. Ta kontakt med Kundeservice Bedrift på telefon 232 06002, eller chatÅpnes i nytt vindu.
  2. Ved innsendt søknad kontakter vi deg på e-post for innhenting av nødvendig dokumentasjon, ha følgende dokumenter klare:
  • Kopi av gyldig legitimasjon på den som signerer på vegne av selskapet.     

Dette anser vi som gyldig legitimasjon for alle organisasjonsformer:
 
  • Pass (norsk og utenlandsk) 
  • Norsk førerkort (begge sider)
  • Nasjonalt ID-kort utstedt av et EØS-land 
  • Norsk utlendingspass (blått pass)
  • Bankkort med bilde fra annen bank (her må vi ha kopi av både for-og bakside av bankkortet)

Det er også mulig å legitimere seg ved et av våre bankkontorer. Avtal tid ved å kontakte oss på chatÅpnes i nytt vindu.

Foreninger, frivillige organisasjoner og andre stiftelser   
Slik går dere frem for å bli kunde i Nordea: 
  1. Ta kontakt med Kundeservice Bedrift på telefon 232 06002, eller chatÅpnes i nytt vindu.
  2. Ved innsendt søknad vil dere bli kontaktet på e-post for innhenting av nødvendig dokumentasjon, ha følgende dokumenter klare:              
  • Vedtekter 
  • Kopi av gyldig legitimasjon på den/de som signerer iht. firmaattesten.  

Er dere usikre på hvem som signerer på vegne av selskapet? Sjekk Brønnøysundregistrene herÅpnes i nytt vindu     

*Dersom det ikke er spesifisert hvem som er berettiget til å signere, vil retten til å signere tildeles hele styret i fellesskap.

Dette anser vi som gyldig legitimasjon for alle organisasjonsformer:  
  • Pass (norsk og utenlandsk)  
  • Norsk førerkort (begge sider)
  • Nasjonalt ID-kort utstedt av et EØS-land  
  • Norsk utlendingspass (blått pass)
  • Bankkort med bilde fra annen bank (her må vi ha kopi av både for-og bakside av bankkortet)

Det er også mulig å legitimere seg ved et av våre bankkontorer. Avtal tid ved å kontakte oss på chatÅpnes i nytt vindu.

Ungt Entreprenørskap

Samarbeid mellom skole og arbeids- og næringsliv gir læringen mening, det bygger bro mellom teori og praksis og bidrar til å øke kreativiteten i undervisningen 
Nordea har derfor de siste årene vært en av flere samarbeidspartnere til Ungt Entreprenørskap. 

Mer informasjon om Nordeas samarbeid med Ungt Entreprenørskap, og hvordan dere går frem for å etablere en konto i Nordea finner dere herÅpnes i nytt vindu

Norskregistrert utenlandsk foretak
Slik går dere frem for å opprette en konto
  1. Ta kontakt med Kundeservice Bedrift på telefon 232 06002, eller chatÅpnes i nytt vindu.
  2. Ved innsendt søknad vil dere bli kontaktet på e-post for innhenting av nødvendig dokumentasjon, ha følgende dokumenter klare:

  • Firmaattest
    - Fra hovedselskapets register
    - Fra lokalt register - Brønnøysund
  • Vedtekter 
  • Eierskapsstruktur:
    Vi trenger å vite hvilke selskaper som inngår i eierskapsstrukturen, hvilke personer som er aksjonærer av selskapet og hvor stor andel hver av disse besitter. Dette må være stemplet og signert «rett kopi» av notariale myndigheter 
  • Et anbefalingsbrev fra morselskapets utenlandske bankforbindelse
  • Et dokument som bekrefter alle reelle rettighetshaveres adresse
  • Bekreftet rett kopi av gyldig legitimasjon på den/de som signerer iht. firmaattesten, samt alle reelle rettighetshavere.
    *Med reell rettighetshaver menes en person som eier eller kontrollerer mer enn 25% av aksjene eller i stemmer

*Merk at alle dokumenter må være bekreftet av notarial myndighet.
Alle dokumenter må også være skrevet på engelsk eller norsk.

Dette anser vi som gyldig legitimasjon for alle organisasjonsformer:   
  • Pass (norsk og utenlandsk)   
  • Norsk førerkort (begge sider)
  • Nasjonalt ID-kort utstedt av et EØS-land   
  • Norsk utlendingspass (blått pass)
  • Bankkort med bilde fra annen bank (her må vi ha kopi av både for-og bakside av bankkortet)

Det er også mulig å legitimere seg ved et av våre bankkontorer. Avtal tid ved å kontakte oss på chatÅpnes i nytt vindu.


Priser for Norskregistrerte utenlandske foretak

Etablering av konto                                   15.000,00 NOK
Månedlig gebyr for kontohold                     850,00 NOK 


*Gebyr belastes i lokal valuta

Kredittsjekk

Vi gjør oppmerksom på at vi foretar en kredittsjekk av deg i løpet av registreringsprosessen, og det forutsettes at nettleseren din aksepterer cookies. Alle banker er lovpålagt å innhente tilstrekkelig kundeinformasjon i forbindelse med etablering av kundeforhold.

Spør Nova hele døgnet, alle dager

Kontakt oss

Kontakt oss mandag-fredag 08.00-17.00.
Sperring av bedriftskort: Hele døgnet, alle dager