Bli bedriftskunde i Nordea

Så hyggelig at du ønsker å bli bedriftskunde hos oss! Kontakt kundeservice så hjelper vi deg å komme i gang

Viktig informasjon for deg som vil bli bedriftskunde hos oss

Vi ønsker å hjelpe våre kunder, både eksisterende og nye. Det er for øyeblikket stor pågang og mange som vil bli kunde hos oss, og du bør derfor beregne noe lengre behandlingstid enn normalt. 

Ved etablering av nytt bedriftskundeforhold i Nordea vil det kunne påløpe et gebyr på inntil kr 3.000.

 

Etablerte selskap med et organisasjonsnummer uten BankID
Etablerte selskap med et organisasjonsnummer
Slik går dere frem for å bli kunde i Nordea: 

AS/ANS/ASA/DA
  1. Ta kontakt med Kundeservice Bedrift på telefon 232 06002, eller chatÅpnes i nytt vindu.
  2. Ved innsendt søknad kontakter vi deg på e-post for innhenting av nødvendig dokumentasjon, ha følgende dokumenter klare:
  • Firmaattest 
  • Kopi av gyldig legitimasjon på den/de som signerer på vegne av selskapet.
    Er du usikker på hvem som signerer på vegne av selskapet? Sjekk Brønnøysundregistrene her.Åpnes i nytt vindu
Enkeltpersonforetak
  1. Ta kontakt med Kundeservice Bedrift på telefon 232 06002, eller chatÅpnes i nytt vindu.
  2. Ved innsendt søknad kontakter vi deg på e-post for innhenting av nødvendig dokumentasjon, ha følgende dokumenter klare:
  • Kopi av gyldig legitimasjon på den som signerer på vegne av selskapet.     

Dette anser vi som gyldig legitimasjon for alle organisasjonsformer:
 
  • Pass (norsk og utenlandsk) 
  • Norsk førerkort (begge sider)
  • Nasjonalt ID-kort utstedt av et EØS-land 
  • Norsk utlendingspass (blått pass)
  • Bankkort med bilde fra annen bank (her må vi ha kopi av både for-og bakside av bankkortet)

Det er også mulig å legitimere seg ved et av våre bankkontorer. Avtal tid ved å kontakte oss på chatÅpnes i nytt vindu.

AS under stiftelse
Foreninger, frivillige organisasjoner og andre stiftelser
Elev,-ungdoms-og studentbedrifter
Norskregistrert utenlandsk foretak (NUF)
Etablerte selskap med et organisasjonsnummer
Slik går dere frem for å bli kunde i Nordea: 

AS/ANS/ASA/DA
  1. Ta kontakt med Kundeservice Bedrift på telefon 232 06002, eller chatÅpnes i nytt vindu.
  2. Ved innsendt søknad kontakter vi deg på e-post for innhenting av nødvendig dokumentasjon, ha følgende dokumenter klare:
  • Firmaattest 
  • Kopi av gyldig legitimasjon på den/de som signerer på vegne av selskapet.
    Er du usikker på hvem som signerer på vegne av selskapet? Sjekk Brønnøysundregistrene her.Åpnes i nytt vindu
Enkeltpersonforetak
  1. Ta kontakt med Kundeservice Bedrift på telefon 232 06002, eller chatÅpnes i nytt vindu.
  2. Ved innsendt søknad kontakter vi deg på e-post for innhenting av nødvendig dokumentasjon, ha følgende dokumenter klare:
  • Kopi av gyldig legitimasjon på den som signerer på vegne av selskapet.     

Dette anser vi som gyldig legitimasjon for alle organisasjonsformer:
 
  • Pass (norsk og utenlandsk) 
  • Norsk førerkort (begge sider)
  • Nasjonalt ID-kort utstedt av et EØS-land 
  • Norsk utlendingspass (blått pass)
  • Bankkort med bilde fra annen bank (her må vi ha kopi av både for-og bakside av bankkortet)

Det er også mulig å legitimere seg ved et av våre bankkontorer. Avtal tid ved å kontakte oss på chatÅpnes i nytt vindu.

Foreninger, frivillige organisasjoner og andre stiftelser   
Slik går dere frem for å bli kunde i Nordea: 
  1. Ta kontakt med Kundeservice Bedrift på telefon 232 06002, eller chatÅpnes i nytt vindu.
  2. Ved innsendt søknad vil dere bli kontaktet på e-post for innhenting av nødvendig dokumentasjon, ha følgende dokumenter klare:              
  • Vedtekter 
  • Kopi av gyldig legitimasjon på den/de som signerer iht. firmaattesten.  

Er dere usikre på hvem som signerer på vegne av selskapet? Sjekk Brønnøysundregistrene herÅpnes i nytt vindu     

*Dersom det ikke er spesifisert hvem som er berettiget til å signere, vil retten til å signere tildeles hele styret i fellesskap.

Dette anser vi som gyldig legitimasjon for alle organisasjonsformer:  
  • Pass (norsk og utenlandsk)  
  • Norsk førerkort (begge sider)
  • Nasjonalt ID-kort utstedt av et EØS-land  
  • Norsk utlendingspass (blått pass)
  • Bankkort med bilde fra annen bank (her må vi ha kopi av både for-og bakside av bankkortet)

Det er også mulig å legitimere seg ved et av våre bankkontorer. Avtal tid ved å kontakte oss på chatÅpnes i nytt vindu.

Ungt Entreprenørskap

Samarbeid mellom skole og arbeids- og næringsliv gir læringen mening, det bygger bro mellom teori og praksis og bidrar til å øke kreativiteten i undervisningen 
Nordea har derfor de siste årene vært en av flere samarbeidspartnere til Ungt Entreprenørskap. 

Mer informasjon om Nordeas samarbeid med Ungt Entreprenørskap, og hvordan dere går frem for å etablere en konto i Nordea finner dere herÅpnes i nytt vindu

Norskregistrert utenlandsk foretak
Slik går dere frem for å opprette en konto
  1. Ta kontakt med Kundeservice Bedrift på telefon 232 06002, eller chatÅpnes i nytt vindu.
  2. Ved innsendt søknad vil dere bli kontaktet på e-post for innhenting av nødvendig dokumentasjon, ha følgende dokumenter klare:

  • Firmaattest
    - Fra hovedselskapets register
    - Fra lokalt register - Brønnøysund
  • Vedtekter 
  • Eierskapsstruktur:
    Vi trenger å vite hvilke selskaper som inngår i eierskapsstrukturen, hvilke personer som er aksjonærer av selskapet og hvor stor andel hver av disse besitter. Dette må være stemplet og signert «rett kopi» av notariale myndigheter 
  • Et anbefalingsbrev fra morselskapets utenlandske bankforbindelse
  • Et dokument som bekrefter alle reelle rettighetshaveres adresse
  • Bekreftet rett kopi av gyldig legitimasjon på den/de som signerer iht. firmaattesten, samt alle reelle rettighetshavere.
    *Med reell rettighetshaver menes en person som eier eller kontrollerer mer enn 25% av aksjene eller i stemmer

*Merk at alle dokumenter må være bekreftet av notarial myndighet.
Alle dokumenter må også være skrevet på engelsk eller norsk.

Dette anser vi som gyldig legitimasjon for alle organisasjonsformer:   
  • Pass (norsk og utenlandsk)   
  • Norsk førerkort (begge sider)
  • Nasjonalt ID-kort utstedt av et EØS-land   
  • Norsk utlendingspass (blått pass)
  • Bankkort med bilde fra annen bank (her må vi ha kopi av både for-og bakside av bankkortet)

Det er også mulig å legitimere seg ved et av våre bankkontorer. Avtal tid ved å kontakte oss på chatÅpnes i nytt vindu.


Priser for Norskregistrerte utenlandske foretak

Etablering av konto                                   15.000,00 NOK
Månedlig gebyr for kontohold                     850,00 NOK 


*Gebyr belastes i lokal valuta

Kredittsjekk

Vi gjør oppmerksom på at vi foretar en kredittsjekk av deg i løpet av registreringsprosessen, og det forutsettes at nettleseren din aksepterer cookies. Alle banker er lovpålagt å innhente tilstrekkelig kundeinformasjon i forbindelse med etablering av kundeforhold.

Spør Nova hele døgnet, alle dager

Kontakt oss

Kontakt oss mandag-fredag 08.00-17.00.
Sperring av bedriftskort: Hele døgnet, alle dager