Chat med oss Åpnes i nytt vindu Kundeservice Bedrift Ris og ros

Bli bedriftskunde i Nordea

Uansett om du har drevet i flere år eller har nylig etablert et selskap, er vi tilgjengelige for deg og tilbyr rådgivning for alle dine bankbehov. Er du klar for å ta det neste steget for din bedrift?

Viktig informasjon om behandlingstid

Vi ønsker å hjelpe våre kunder, både eksisterende og nye. Det er for øyeblikket meget stor pågang hos oss, og du må derfor beregne med lengre behandlingstid enn normalt. For å få mer informasjon om hvordan man blir bedriftskunde i Nordea, ber vi deg kontakte Kundeservice bedrift, på telefon 232 06002 eller chat.

En rådgiver vil besvare din henvendelse og hjelpe deg videre i prosessen. Før du tar kontakt med banken kan det være lurt å finne frem opplysninger om bedriften og personer, samt eiere. Disse opplysningene finner du typisk i stiftelsesdokumenter og vedtekter, eller i firmaattesten.
Etablerte selskap med et organisasjonsnummer
Etablerte selskap med et organisasjonsnummer
Slik går dere frem for å bli kunde i Nordea: 

AS/ANS/ASA/DA
  1. Ta kontakt med Kundeservice Bedrift på telefon 232 06002, eller chatÅpnes i nytt vindu.
  2. Ved innsendt søknad kontakter vi deg på e-post for innhenting av nødvendig dokumentasjon, ha følgende dokumenter klare:
  • Firmaattest 
  • Kopi av gyldig legitimasjon på den/de som signerer på vegne av selskapet.
    Er du usikker på hvem som signerer på vegne av selskapet? Sjekk Brønnøysundregistrene her.Åpnes i nytt vindu
Enkeltpersonforetak
  1. Ta kontakt med Kundeservice Bedrift på telefon 232 06002, eller chatÅpnes i nytt vindu.
  2. Ved innsendt søknad kontakter vi deg på e-post for innhenting av nødvendig dokumentasjon, ha følgende dokumenter klare:
  • Kopi av gyldig legitimasjon på den som signerer på vegne av selskapet.     

Dette anser vi som gyldig legitimasjon for alle organisasjonsformer:
 
  • Pass (norsk og utenlandsk) 
  • Norsk førerkort
  • Nasjonalt ID-kort utstedt av et EØS-land 
  • Norsk utlendingspass (blått pass)
  • Bankkort med bilde fra annen bank (her må vi ha kopi av både for-og bakside av bankkortet)

Det er også mulig å legitimere seg ved et av våre bankkontorer. Avtal tid ved å kontakte oss på chatÅpnes i nytt vindu.

AS under stiftelse
Foreninger, frivillige organisasjoner og andre stiftelser
Elev,-ungdoms-og studentbedrifter
Norskregistrert utenlandsk foretak (NUF)

Kredittsjekk

Vi gjør oppmerksom på at vi foretar en kredittsjekk av deg i løpet av registreringsprosessen, og det forutsettes at nettleseren din aksepterer cookies. Alle banker er lovpålagt å innhente tilstrekkelig kundeinformasjon i forbindelse med etablering av kundeforhold.

Vilkår

Last ned og gjør deg kjent med vilkårene for bedriftskunder.

KundeprofilÅpnes i nytt vindu

Spør Nova hele døgnet, alle dager

Kontakt oss

Kontakt oss mandag-fredag 08.00-17.00.
Sperring av bedriftskort: Hele døgnet, alle dager