Bli bedriftskunde i Nordea

Så hyggelig at du ønsker å bli bedriftskunde hos oss! Har du et etablert AS, ENK, DA eller ANS og kan benytte deg av BankID? Da kan du bli kunde med vår «online onboarding»-løsning. Ved andre selskapsformer, selskap under stiftelse, depositumskonti eller VPS konto, eller hvis du ikke har BankID, ber vi deg lese lenger ned på siden.

Viktig informasjon for deg som vil bli bedriftskunde hos oss

Vi ønsker å hjelpe våre kunder, både eksisterende og nye. Det er for øyeblikket stor pågang og mange som vil bli kunde hos oss, og du bør derfor beregne noe lengre behandlingstid enn normalt. 

Ved etablering av nytt bedriftskundeforhold i Nordea vil det kunne påløpe et gebyr på inntil kr 3.000.

 

Bli kunde uten BankID

Har du ikke BankID kan du fortsatt bli kunde i Nordea. Ta kontakt med Kundeservice Bedrift på chat eller ring oss på telefon 232 06002 for å komme i gang med prosessen.

Hva er neste steg?

En rådgiver vil gjennomgå din søknad og hjelpe deg videre i prosessen. Før du tar kontakt med banken er det fint om du finner frem opplysninger om bedriften. Trykk på aktuell selskapsform under for å se hvilke dokumenter banken trenger for å kunne behandle søknaden. 

Etablerte selskap med et organisasjonsnummer
Etablerte selskap med et organisasjonsnummer
Dersom dere ikke har BankID, eller kun skal ha depositum- eller VPS konto går dere slik frem for å bli kunde i Nordea: 

AS/ANS/ASA/DA
  1. Ta kontakt med Kundeservice Bedrift på telefon 232 06002, eller chatÅpnes i nytt vindu.
  2. Ved innsendt søknad kontakter vi deg på e-post for innhenting av nødvendig dokumentasjon, ha følgende dokumenter klare:
  • Firmaattest 
  • Kopi av gyldig legitimasjon på den/de som signerer på vegne av selskapet.
    Er du usikker på hvem som signerer på vegne av selskapet? Sjekk Brønnøysundregistrene her.Åpnes i nytt vindu
Enkeltpersonforetak
  1. Ta kontakt med Kundeservice Bedrift på telefon 232 06002, eller chatÅpnes i nytt vindu.
  2. Ved innsendt søknad kontakter vi deg på e-post for innhenting av nødvendig dokumentasjon, ha følgende dokumenter klare:
  • Kopi av gyldig legitimasjon på den som signerer på vegne av selskapet.     

Dette anser vi som gyldig legitimasjon for alle organisasjonsformer:
 
  • Pass (norsk og utenlandsk) (har du fått det nye norske passet ta kopi av siden med bilde og siden med signatur)
  • Norsk førerkort (begge sider)
  • Nasjonalt ID-kort utstedt av et EU/EØS-land (begge sider av kortet)
  • Norsk utlendingspass (blått pass)
  • Norsk bankkort m/bilde fra annen bank (Forside og bakside av bankkort)

NB! Har du bostedsadresse utenfor Norge må kopi av legitimasjon være bekreftet av en notarial myndighet. 

Det er også mulig å legitimere seg ved et av våre bankkontorer. Avtal tid ved å kontakte oss på chatÅpnes i nytt vindu.

AS under stiftelse
Foreninger, frivillige organisasjoner og andre stiftelser
Elev,-ungdoms-og studentbedrifter
Norskregistrert utenlandsk foretak (NUF)
Etablerte selskap med et organisasjonsnummer
Dersom dere ikke har BankID, eller kun skal ha depositum- eller VPS konto går dere slik frem for å bli kunde i Nordea: 

AS/ANS/ASA/DA
  1. Ta kontakt med Kundeservice Bedrift på telefon 232 06002, eller chatÅpnes i nytt vindu.
  2. Ved innsendt søknad kontakter vi deg på e-post for innhenting av nødvendig dokumentasjon, ha følgende dokumenter klare:
  • Firmaattest 
  • Kopi av gyldig legitimasjon på den/de som signerer på vegne av selskapet.
    Er du usikker på hvem som signerer på vegne av selskapet? Sjekk Brønnøysundregistrene her.Åpnes i nytt vindu
Enkeltpersonforetak
  1. Ta kontakt med Kundeservice Bedrift på telefon 232 06002, eller chatÅpnes i nytt vindu.
  2. Ved innsendt søknad kontakter vi deg på e-post for innhenting av nødvendig dokumentasjon, ha følgende dokumenter klare:
  • Kopi av gyldig legitimasjon på den som signerer på vegne av selskapet.     

Dette anser vi som gyldig legitimasjon for alle organisasjonsformer:
 
  • Pass (norsk og utenlandsk) (har du fått det nye norske passet ta kopi av siden med bilde og siden med signatur)
  • Norsk førerkort (begge sider)
  • Nasjonalt ID-kort utstedt av et EU/EØS-land (begge sider av kortet)
  • Norsk utlendingspass (blått pass)
  • Norsk bankkort m/bilde fra annen bank (Forside og bakside av bankkort)

NB! Har du bostedsadresse utenfor Norge må kopi av legitimasjon være bekreftet av en notarial myndighet. 

Det er også mulig å legitimere seg ved et av våre bankkontorer. Avtal tid ved å kontakte oss på chatÅpnes i nytt vindu.

Foreninger, frivillige organisasjoner og andre stiftelser   
Slik går dere frem for å bli kunde i Nordea: 
  1. Ta kontakt med Kundeservice Bedrift på telefon 232 06002, eller chatÅpnes i nytt vindu.
  2. Ved innsendt søknad vil dere bli kontaktet på e-post for innhenting av nødvendig dokumentasjon, ha følgende dokumenter klare:              
  • Vedtekter 
  • Kopi av gyldig legitimasjon på den/de som signerer iht. firmaattesten.  

Er dere usikre på hvem som signerer på vegne av selskapet? Sjekk Brønnøysundregistrene herÅpnes i nytt vindu     

*Dersom det ikke er spesifisert hvem som er berettiget til å signere, vil retten til å signere tildeles hele styret i fellesskap.

Dette anser vi som gyldig legitimasjon for alle organisasjonsformer: 
  • Pass (norsk og utenlandsk) (har du fått det nye norske passet ta kopi av siden med bilde og siden med signatur)
  • Norsk førerkort (begge sider)
  • Nasjonalt ID-kort utstedt av et EU/EØS-land (begge sider av kortet)
  • Norsk utlendingspass (blått pass)
  • Norsk bankkort m/bilde fra annen bank (Forside og bakside av bankkort)

NB! Har du bostedsadresse utenfor Norge må kopi av legitimasjon være bekreftet av en notarial myndighet. 

Det er også mulig å legitimere seg ved et av våre bankkontorer. Avtal tid ved å kontakte oss på chatÅpnes i nytt vindu.

Ungt Entreprenørskap

Samarbeid mellom skole og arbeids- og næringsliv gir læringen mening, det bygger bro mellom teori og praksis og bidrar til å øke kreativiteten i undervisningen 
Nordea har derfor de siste årene vært en av flere samarbeidspartnere til Ungt Entreprenørskap. 

Mer informasjon om Nordeas samarbeid med Ungt Entreprenørskap, og hvordan dere går frem for å etablere en konto i Nordea finner dere herÅpnes i nytt vindu

Norskregistrert utenlandsk foretak
Slik går dere frem for å opprette en konto
  1. Ta kontakt med Kundeservice Bedrift på telefon 232 06002, eller chatÅpnes i nytt vindu.
  2. Ved innsendt søknad vil dere bli kontaktet på e-post for innhenting av nødvendig dokumentasjon, ha følgende dokumenter klare:

  • Firmaattest
    - Fra hovedselskapets register
    - Fra lokalt register - Brønnøysund
  • Vedtekter 
  • Eierskapsstruktur:
    Vi trenger å vite hvilke selskaper som inngår i eierskapsstrukturen, hvilke personer som er aksjonærer av selskapet og hvor stor andel hver av disse besitter. Dette må være stemplet og signert «rett kopi» av notariale myndigheter 
  • Et anbefalingsbrev fra morselskapets utenlandske bankforbindelse
  • Et dokument som bekrefter alle reelle rettighetshaveres adresse
  • Bekreftet rett kopi av gyldig legitimasjon på den/de som signerer iht. firmaattesten, samt alle reelle rettighetshavere.
    *Med reell rettighetshaver menes en person som eier eller kontrollerer mer enn 25% av aksjene eller i stemmer

*Merk at alle dokumenter må være bekreftet av notarial myndighet.
Alle dokumenter må også være skrevet på engelsk eller norsk.

Dette anser vi som gyldig legitimasjon for alle organisasjonsformer: 
  • Pass (norsk og utenlandsk) (har du fått det nye norske passet ta kopi av siden med bilde og siden med signatur)
  • Norsk førerkort (begge sider)
  • Nasjonalt ID-kort utstedt av et EU/EØS-land (begge sider av kortet)
  • Norsk utlendingspass (blått pass)
  • Norsk bankkort m/bilde fra annen bank (Forside og bakside av bankkort)

NB! Har du bostedsadresse utenfor Norge må kopi av legitimasjon være bekreftet av en notarial myndighet. 

Det er også mulig å legitimere seg ved et av våre bankkontorer. Avtal tid ved å kontakte oss på chatÅpnes i nytt vindu.


Priser for Norskregistrerte utenlandske foretak

Etablering av konto                                   15.000,00 NOK
Månedlig gebyr for kontohold                     850,00 NOK 


*Gebyr belastes i lokal valuta

Kredittsjekk

Vi gjør oppmerksom på at vi foretar en kredittsjekk av deg i løpet av registreringsprosessen, og det forutsettes at nettleseren din aksepterer cookies. Alle banker er lovpålagt å innhente tilstrekkelig kundeinformasjon i forbindelse med etablering av kundeforhold.

Spør Nova hele døgnet, alle dager

Kontakt oss

Kontakt oss mandag-fredag 08.00-17.00.
Sperring av bedriftskort: Hele døgnet, alle dager